Bosch ha insistit que el departament autonòmic treballa amb "criteris d'eficiència i d'aprofitament dels recursos que són de tots" en relació amb la disminució d'unes 500 places d'interins docents per al curs que està a punt d'iniciar-se.
El conseller ha afirmat que encara queden per ajustar amb els sindicats alguns "serrells" respecte a l'adjudicació de les places de funcionaris interins docents, encara que la majoria ja estan adjudicades.
Bosch ha assenyalat en una roda de premsa que "en aquests moments" s'estan acabant d'adjudicar aquestes places, un procés que "com cada any" es duu a terme en funció de les necessitats d'última hora fins als dies previs a l'inici del curs escolar, que comença el dimarts vinent.
La retallada d'interins per a aquest curs escolar ha estat rebutjada des de l'inici pels sindicats, que al principi preveien que afectaria un milenar de persones, xifra que la Conselleria va retallar en uns 600, i que la setmana passada informà que fregaria els 500.
Els sindicats havien advertit de la possibilitat de convocar una vaga coincidint amb el començament del curs, però la setmana passada van anunciar que no seria així, almenys de moment, després de l'anunci d'Educació que es contractaran entre 50 i 100 docents interins més del què havien programat en un principi.
Així, encara queden per determinar casos d'escolarització, cursos formatius o d'especialistes, en especial a secundària i formació professional, en els que es pugui necessitar a aquests interins, per la qual cosa encara no es pot facilitar el nombre exacte de les adjudicacions, ha explicat el conseller.
Bosch ha afirmat que "afortunadament" la majoria d'aquestes places ja estan adjudicades i ha afegit que dilluns vinent informarà en roda de premsa del total d'interins amb els quals comptarà el departament autonòmic, ja que ara la majoria dels professors s'estan reincorporant i perfilant el nou curs escolar.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Poble de Mallorca, fem ressò de l’onze de setembre al Principat. Demostrem el nostre rebuig cap a la política colonial d’espoli de l’estat espanyol. Des de Artà a Andratx, des de Pollença fins a Santanyí. Tots units i amb un sol clam. Manifestau-vos dia 12 de setembre, a les 18h, plaça de la Porta pintada, a Ciutat de Mallorca. Un mallorquí, una senyera. Manifestau-vos per la nostra nació, la nostra llengua i el nostre dret a decidir el nostre futur.
Ja els diré als alumnes que t'enviin una foto, Bosc, els veuràs i els podràs comptar. Si la podem fer, si hi ha lloc per a la màquina de fotos a la llauna de sardines, perdó, a l'aula. Amb tants d'alumnes y tan poques hores per a corregir s'han acabat les redaccions, els comentaris, i molts de deures i exàmens. És impssible preparar bé els 200 o 300 alumnes que es poden arribar a tenir.