Consideren que «abandona completament l'objectiu inicial d'afavorir un canvi de model econòmic i es converteix en un instrument que donarà total llibertat al director general d'Indústria per a autoritzar grans instal·lacions energètiques a sòl rústic».
En aquesta línia, Pons ha precisat que també atorga immunitat a totes les activitats que en aquests moments es troben al marge de la legalitat urbanística i, a més, ha denunciat que amb l'«excusa» de la simplificació administrativa se suprimeix qualsevol tipus de tramitació en unes activitats molt concretes en funció de l'interès particular.
El diputat del PSOE ha detallat que les esmenes socialistes es poden dividir en tres grans blocs. El primer d'ells té com objectiu que siguin els consell insulars i els ajuntaments els que tinguin l'última paraula a l'hora d'atorgar infraestructures en sòl rústic. «Tant el Decret Llei com el projecte de Llei tan sols preveuen que sigui l'Executiu autonòmic qui ho decideixi, sense necessitat d'escoltar a ningú i sense haver de passar pel Parlament per a modificar les condicions», ha criticat Pons.
En aquest sentit, ha subratllat que l'al·legació del PSIB-PSOE pretén recuperar aquesta competència per als ajuntaments i per als consells si hi ha declaració d'Interès General.
D'altra banda, el diputat ha recordat que el projecte de llei fa referència expressa a la potenciació de la biomassa.
«Veiem bé que s'aposti per aquesta energia renovable, però presentem una esmena perquè si s'estableix un conglomerat de finques per a l'explotació industrialitzada de biomassa, aquestes instal·lacions se situïn en polígons industrials i no en sòl rústic», ha explicat.
De la mateixa manera, Pons ha denunciat que el PP ha decidit «saltar-se els tràmits» en activitats molt concretes.
«No han simplificat, sinó que han suprimit, en alguns casos, requisits lligats a l'avaluació d'impacte ambiental», ha lamentat.
En aquesta línia, el diputat del PSIB-PSOE ha detallat que l'aposta de la seva formació passa perquè aquesta llei es basi «en principis de transparència i justícia, evitant arbitrarietats urbanístiques en funció de la voluntat dels que governen en aquest moment».
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Al·legacions o esmenes. Que presentarà el Gps?