La comunitat educativa ja es comença a preparar per afrontar un curs que es preveu altament conflictiu. Demà la Junta de Personal Docent no Universitari -STEI-i, CCOO, UGT i ANPE- es reunirà per valorar com i quan es faran les accions de protesta anunciades al final del curs passat. Amb tota seguretat, els sindicats convocaran una vaga si el Govern continua sense voler asseure's a negociar i no fa cap passa enrere en alguna de les moltes retallades anunciades o ja implementades. Allò més probable és que es convoqui per a la segona setmana lectiva.
El curs 2012-13 serà el segon de les retallades a les aules, el primer de la implantació de la lliure elecció de llengua i també de l'increment del preu de molts materials escolars, que passaran a tributar com si fossin un producte de luxe. A més, serà el primer curs íntegrament planificat per la Conselleria que dirigeix Rafel Bosch, ja que quan el conseller hi arribà, el juny de 2011, el curs 2011-12 ja havia estat programat pel socialista Bartomeu Llinàs.
La comunitat educativa, tot i estar aprofitant la darrera setmana de vacances en el cas dels professors, és conscient que el curs serà intens i amb més protestes que el curs passat. D'aquesta opinió n'és el sindicat STEI-i, que ahir afirmà a través d'un comunicat que "aquest inici de curs no es podrà qualificar de normal des del moment en què la política de retallades de l'Executiu autonòmic ha afectat les plantilles dels centres educatius, especialment els centres de Secundària, com a conseqüència de l'increment de l'horari lectiu del professorat i la reducció de grups, sense oblidar que, en els centres d'Infantil i Primària, les rebaixes fortes les ha patides l'educació inclusiva (atenció a la diversitat, orientació, audició i llenguatge, pedagogia terapèutica)".
Des de la Federació d'Ensenyament de CCOO, Toni Baos, explicà que "vàrem demanar una reunió amb Educació abans que acabàs el curs passat i encara no ens han dit res. Esperem que aquesta setmana ens diguin alguna cosa, perquè els centres es posen en marxa el 3 de setembre i cal parlar de moltes coses". Va afegir que "encara no hem pogut reunir-nos amb el nou director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures, Guillem Estarellas, amb molt de pes a la Conselleria".
Un altre dels punts conflictius és que de moment la Conselleria deixa de contractar 650 interins amb relació al curs passat, si bé tot apunta que en els pròxims dies la xifra podria variar en funció de les baixes que cal cobrir ja el setembre. D'altra banda, tant l'STEI-i com FE-CCOO varen mostrar ahir el seu suport a la iniciativa sorgida de l'IES de Sineu ·Així el meu fill no comença" i que, gràcies a la federació de pares d'alumnes FAPA,està calant entre les famílies a través de les xarxes socials.
16 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Formo part d'un equip directiu d'un centre i puc dir ben fort i clar que els mestres fan feina i molta, a pesar de la conselleria i sempre ha estat així. Hores d'ara ja hem començat fent els horaris ,horaris que ens han duit una feinada per aconseguir compaginar tots els projectes,, programes, atenció individualitzada... i a més trobar hores i recursos humans per "fer classes particulars" als 8 alumnes que han optat per una llengua diferent a la proposta del porjecte lingüístic de centre i que per cert també contempla l'enseyament del castellà a tots els nivells. Algún mestre "incompetent" clar que hi són i les patim la resta de companys i els alumnes i bé que els equips directius ho comunicam una i una altre vegada però la conselleria sempre ha mirat cap una altre banda i en els millors dels casos quan ses coses s'embruten és a dir els pares començen a protestar, les lleven d'enmig amb comisions de servei i passen sa patata calenta a un altre centre. Els mestres feiem molta feina no vista i estam moltes hores no "oficials" dins el centre: fent reunions, preparant feina, fent net les aules (si,si fent net), ens duim feina a casa perquè no ens basta el temps al centre i llavors els horabaixes ens apuntam a cursos de formació "voluntariament". Els mestres desgraciadament hem hagut d'assumir funcions assitencias i soplir carències emocionals que la situació social ha generat. Mirar si l'infant li han donat berenar quan arriba a l'escola i si no és així, ni donam, mirar quan de dies fa que no li canvien la roba, si fa dies que no el dutxen, si fa una fretada i ve en camiseta d'estiu, en aquest cas sempre hi ha algún mestre que té fills i li posam roba d'abric i encara que ningú ens ho agraieix mos sentim molt contents perquè estimam els nostres alumnes i no contam ses hores quan es tracte d'aconseguir lo millor per ells. per tot aixó i molt més, ens fa mal que molta gent opini pareix que per ràbia o enveja sense conèixer de veritat com funciona un centre escolar i quina és la vertedera feina d'un mestre.
Pep no mesclis ous amb caragols, amb molts del punts del teu darrer comentari estic totalmrt d'acort, cada feina te ses seves coses bones i dolentes jo no vaig voler estudiar magisteri i la problematica del meu ofici a tu te importa un prebre cuant un tria un cami el desti esta fet amb ses seves coses bones i ses dolentes tu que vols tres mesos de vacançes pagadas esta clar 14 pagas de 8 a 14 i els nins mes maravellosos de aquest mon,que esls pares no molestin i molts de deures a casa.A i pots estar ben sugur que com bon mallorqui i esporleri ni els meus fills ni jo hem tingut cap petit problema amb el profesorat.
A esporlerí, Crec que ets del mateix tall que, molt bé, ha descrit en "no m'ho crec". Això explica l'aversió a la tasca del magisteri. La facultat està oberta a tothom. Si vols intentar ensenyar als al·lots d'avui en dia, endavant, tot teu! això sí, llavors no et queixes d'haver d'aguantar infants malcriats, poc aguts, consentits, protegits pels pares, contestadors, sense els hàbits d'estudi que s'han de donar des de casa (no els escolars)... i, a més, aguantar als seus pares que solen ser d'un perfil semblant.
Biel es el que toca les vacançes nomes son 30 dies els altres esta be que preparin el curs ja que cobren aquets mesos o no.
A Per favor... Segur que tu, si ets pare, deus ser d'aquells que pensen que són els mestres als qui pertoca educar, que els centres haurien d'estar oberts 24 hores, que per Nadal i Pasqua i a l'estiu s'han tenir els infant facturats a qualque lloc... que bla, bla i bla. I a més a música, anglès i a fer un esport a fi que puguis tenir tot el temps que vulguis. Per què tengueres infants idò? per que els guardin els altres? haver-ho pensat abans "muxaxo". Tot no es pot tenir. I no em val com excusa d'allò de que he de fer feina.
Biel... I això justifica 3 mesos de vancances?
Els mestres i professors a l'estiu fan feina a diferència d'altres funcionaris o empleats d'empreses: han de preparar la programació no d'un curs sencer, sinó de múltiples cursos i de diverses línies. O que es pensaven que dia 13 de setembre un professor entra a l'aula i amolla el discurs de tota la vida de forma improvisada? Al darrera del que s'esdevé a una aula hi ha moltes hores de preparació.
Jo estic amb tu no ho entenc el que dius es ben cert jo de tots el mestre que conec les preocupa benn poc el tema educatiu pero ses retallades, vacançes etc aixo si que les pica.
Faig feina dins el sector públic de l'educació i voldria puntualitzar un parell de coses: a) En general, hi ho dic després de molt temps d'experiència, els docents s'aboquen a la seva feina i com deim moltes vegades "les escoles comencen el curs a pesar del govern de torn". També he de reconèixer que hi ha persones que no compleixen amb les seves obligacions, però sortosament són molt poque, tot i que sempre sembla que es notin més. b) El que està passant en l'educació és el mateix que està succeint a la resta de serveis públics: ens volen fer creure que els serveis públics són de "beneficència" perquè els "senyorets" ens ho donen i això no hauria de ser així: són de dret. c) Si es vol "controlar" una societat el primer que s'ha de controlar és el nivell educatiu del poble: com més baix és millor els controlarem i farem creure el que es voldrà perquè la gent no pensarà. Aquest és el principal motiu per entendre el perquè es retalla en educació. I per acabar, veurem que passa amb els centres "concertats" de l'Opus després de la darrera sentència del Suprem, em deman, si els concerten (donen €), no serà això "prevaricar"?
Els mestres i professors fan molta feina, ara bé, el fet de gaudir de 20 dies de Nadal, 10 de Pasqua i devers 2 mesos (o més) de vacances a l´estiu, me pareix un poc fort i no ho acab d´entendre. Es queixen i, al mateix temps, gaudeixen de més de 3 mesos de vancances???? NO HO ENTENC