La Conselleria de Salut ha decidit aturar sine die la remodelació de l’hospital de Son Dureta en espera de veure quin serà el futur del Joan March i del General. D’aquesta manera, la feina feta els darrers dos mesos pel grup de treball que estudiava com posar en marxa les antigues instal·lacions s’ha aturat.
La possibilitat que els hospitals Joan March i General es mantinguin oberts deixa en suspens el projecte de remodelació de l’edifici de Maternoinfantil, que havia d’acollir 80 llits i els pacients dels dos centres. El mes de maig, l’exconsellera de Salut, Família i Benestar Social, Carmen Castro, avançà que paral·lelament a la clausura dels dos centres sanitaris s’estava “ultimant com hauria de ser el projecte i el seu cost” i la seva previsió era poder-lo presentar tan aviat com fos possible. La intenció de Salut era que el remodelat Son Dureta acollís malalts crònics, terminals i pal·liatius, si bé mai no s’ha arribat a presentar el pla de viabilitat del nou espai sociosanitari de Palma. Castro pensava estalviar-se més de 26 milions d’euros anuals amb aquest nou panorama sanitari i amb la concertació de llits a Sant Joan de Déu i a la Creu Roja. Segons el Pla econòmic financer de reequilibri 2012-2014, el nou Son Dureta s’hauria de reobrir “el segon semestre de 2013 amb un mínim de 80 llits”, però això ja no serà així, com a mínim dins d’aquest termini.
Futur incert
El desmantellament de l’hospital de Son Dureta començà el 25 d’octubre de 2010 i no finalitzà fins al 31 de gener d’enguany, quan es traslladà l’últim servei que quedava per anar a Son Espases, el d’Oncologia Radioteràpica.
Durant tot aquest temps, s’ha parlat molt del futur d’aquesta gran infraestructura. Si pocs mesos després d’entrar al Govern, el vicepresident econòmic, Josep Ignasi Aguiló, assegurà que vendre Son Dureta seria una bona manera d’injectar liquiditat a les finances públiques, ja l’octubre passat l’exconsellera Castro confirmà que les instal·lacions no es vendrien i que fins a l’1 de gener de 2013 no deixarien de ser una propietat de la Tresoreria General de la Seguretat Social i que, per tant, no se’n podria disposar. L’anunci de Castro vingué acompanyat d’una contraproposta; l’exconsellera no descartà que l’antic recinte hospitalari pogués acollir la Conselleria de Salut, actualment dispersa per diferents edificis de Palma.
Un altre projecte que no ha prosperat és el trasllat a l’edifici de consultes externes de manera provisional de la comandància del carrer Manuel Azaña de la Guàrdia Civil, que s’anuncià el mes de març i que estava prevista per aquest juny.
Així doncs, sembla que l’Executiu no acaba de trobar quin ha de ser el futur de Son Dureta i s’ha convertit des del 2010 en un edifici comodí per a diferents projectes però que mai no veuen la llum. Serà d’aquí a uns mesos quan la propietat de l’immoble passarà a mans de l’Executiu i quan novament podrien aparèixer altres iniciatives de futur per a un centre que cada dia que transcorre veu com es deterioren les seves instal·lacions.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I estan esperant molt a reconvertir-ho en un megacomplexe comercial-hoteler de luxe amb golf inclòs.
Si, és un bon desgavell. Pel que fa al govern, trob que haurien de dimitir ja. Però això no sembla que vagi a passar, són així de barruts i les seves "urnes amb un vint i tants percent de vots I lleis arreglades perquè això pugui ser majoria absoluta" han parlat. Mentres pel que fa a sanitat, el consseller és nou i per tant és normal que es tornin enrera coses. Personalment encara el tenc dins el marge de prova. Me sembla algú més assenyat que la anterior (cosa no gaire difícil d'altra banda). Ja veurem!
Ara sí... Ara no... Ara sí... Ara no... Quin govern més desastrós. Improvitzen fins hi tot a l'hora de donar pel sac. Dimitiu ja d'una punyetera vegada i convocau eleccions. La pitjor manera de malgastar doblers públics es senzillament mantenir-vos al poder. Sou peste!!!