El treball d'aquesta unitat ha estat fonamental a l'hora d'investigar els casos de corrupció relacionats amb Jaume Matas (PP), Maria Antònia Munar (Unió Mallorquina) i Iñaki Urdangarin.
Avui mateix, els diputats socialistes per les Balears al Congrés dels Diputats han registrat una pregunta escrita al Govern i el diputat Pablo Martín ha considerat en un comunicat que és "imprescindible" que s'expliquin les causes d'aquest canvi.
"No s'entén de cap manera", afirma, que la Fiscalia Anticorrupció "treballi contra rellotge" en els diferents casos de corrupció oberts i aquesta unitat especial, encarregada de diligències i investigacions prèvies, es quedi sense recursos.
Sobre aquest assumpte, la diputada autonòmica socialista Lourdes Aguiló ha dit avui a Palma que es tracta d'una "molt mala notícia" perquè "sense l'ajuda d'aquest cos especialitzat serà molt més complicat perseguir i resoldre" tots els processos oberts.
La falta de recursos "poden retardar i perjudicar greument" aquests processos, ha advertit Aguiló, que ha afegit que hi ha casos importants en fase d'investigació com la ramificació balear del cas Gürtel.
Mentrestant, IU sol·licitarà la compareixença del ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, perquè expliqui quins assumptes investiga en aquests moments "la Unitat Anticorrupció més eficaç i eficient d'Espanya".
"El PP ha d'explicar per què treu del mig a tots aquells que lluiten contra el frau", ha afirmat el coordinador d'IU a Balears, Manel Carmona, que ha lamentat que aquesta decisió i ha recordat la recent dimissió del delegat del Govern a Balears, José María Rodríguez, que està investigat per un assumpte de presumpta corrupció.
Per la seva banda, el portaveu econacionalista del PSM-IV-ExM al Parlament balear, Biel Barceló, ha dit que aquesta notícia és un "error greu" perquè la lluita contra la corrupció política "ha de tenir recursos", i comptar amb un equip de professionals que han fet possible que surtin a la llum assumptes importants que, en cas de no ser per ells, "no s'haurien conegut de cap manera".
Per això, aquesta coalició també demanarà explicacions al Govern central a través del grup valencià Compromís.
Per part del PP, la portaveu adjunta a la Cambra insular, Margalida Prohens, ha comentat als periodistes en un acte públic que creu que aquesta mesura s'enquadra dins la política general del Govern de l'Estat de reduir despeses i recursos, com està succeint a altres camps com l'educatiu o sanitari perquè "no queda cap altre remei".
També ha expressat el seu desig que aquesta disminució de mitjans no afecti les investigacions judicials en curs o les futures.
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El "sheriff" comprat pels terratinents de Oklahoma City, envoltat dels seus matons, desenfunda.
Es desmantella per què així no hi haurà més corrupció dins el PP i els casos que s'estan investigant s'allargaran tant en el temps que prescriuran. Algú en te cap dubte? Estam tornant als anys 60 en tots els aspectes: social, polític, judicial, educacional, etc, gràcies als pocavergonyes hereus de la dictadura que regeixen les institucions.
Per no tenir no tenen ni vergonya. Quina gentussa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"No queda més remei" que fer això perquè es puguin conservar (i augmentar) es privilegis An en Biel Barceló, dir-li que aquesta notícia, pes fet de ser notícia, no és cap error
Però què estan fent? Una petiteta volta diària de garrot per fer-nos sofrir més? Que tenguin collons i peguin el cop d'estat d'una vegada, no a terminis cony!! O acabam prest amb ells o ells estan ja acabant amb nosaltres. Si no, que els directors de banda de música comencin a treure la pols a les partitures del "Horst Wessel" i de "Giovinezza", La propera llei-exprés serà tornar a instaurar la "salutació romana" braç en alt i "fins aquí arriba sa merda"
VAJA PREGUNTA!! Matas va dotar la fiscalia anti-corrupció de mes mitjans materials, i ja veis com li va anar! Que voleu, que me fotin?? Jooserra
Estava cantat que ho farien, això. Així retornaran a la impunitat total en la seva llarga llista de robatoris i fraus, gràcies als quals estam com estam i les conseqüències dels quals pagam tots els que no en tenim la culpa. Encara que no em sorprengui, estic igualment indignada. Fins on arribarà la seva barra i el seu cinisme????????????????
De ben segur que hi ha bastanta gent que s'està fregant les mans. De nou via lliure!!!
El altre dia, es deia que sobraven policies que no tindran que fer d'escoltes als polítics... Poden posar la raó que vulguin, però está clar que no volen que la investigacions segueixin avançant. Ja sabeu a quin no heu de votar la popera vagada.
"Xareca dixit".......Bravo! Què tal per Noruega?