Es tracta d'un crèdit extraordinari que es tramita dins el Pressupost de la Comunitat Autònoma, i que s'ha aprovat per lectura única, ja que ha comptat amb l'acord de la coalició PSM-IV-ExM que ha recolzat el seu contingut.
La proposta ha comptat amb els vots a favor de tres cinquenes parts de la Cambra autonòmica, en concret, 39 vots a favor del grup parlamentari 'popular', més els econacionalistes, i 16 en contra del grup socialista.
Els diputats 'populars' han acceptat dues esmenes presentades per la coalició nacionalista, per les quals el Govern es compromet a "debatre" mensualment a la Comissió d'Hisenda i Pressuposts sobre l'aplicació pressupostària del crèdit concedit.
El vicepresident econòmic, Josep Ignasi Aguiló, ha rebatut les crítiques del partit socialista i ha negat que aquests doblers "siguin per incrementar el deute, sinó que són per passar d'un endeutament a proveïdors a un endeutament bancari", que es pagarà a 10 anys, i per això ha defensat la importància que representa "injectar aquesta quantitat a la comunitat".
En la seva exposició, Aguiló ha explicat que amb el préstec extraordinari es permet disposar d'un fons addicional que ha de ser utilitzat per a les diverses partides destinades a cobrir despeses d'empreses públiques, a altres que fan referència a prestacions socials i a complir amb el compromís del pagament de la despesa de la dependència i els costos d'indenmitzacions de sentències judicials.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.