Quan entraren a l’edifici d’Educació, ningú no els barrà el pas i fins i tot alguns funcionaris els varen aplaudir i els deien que anassin a la quarta planta, on hi ha el despatx del conseller, Rafel Bosch. Així ho varen declarar ahir alguns dels estudiants acusats per l’ocupació de la Conselleria d’Educació (el 22 de maig) al Jutjat d’Instrucció número sis, on foren interrogats set dels 46 imputats per l’ocupació.
“Unes persones que se suposa que eren funcionaris, perquè eren darrere de les taules, els varen dir que pujassin a la quarta planta”, consta en una de les transcripcions de les declaracions d’ahir. I l’estudiant de treball social que ho va dir va afegir que els funcionaris els “aplaudien”. Un atre estudiant de química també va dir que hi havia “funcionaris que donaven suport a les protestes” i que els varen dir “pujau”. Un jove, que cursa Batxillerat i assegura que es va topar amb la protesta i s’hi va sumar, també afirma que varen ser els mateixos treballadors de la Conselleria d’Educació els qui els varen dir que “el despatx del conseller era a dalt”. Els estudiants estan acusats de desordres públics i entraren als jutjats mentre, a fora, es feia una concentració de suport amb una trentena de companys. Segons la portaveu de l’assemblea d’estudiants, Sílvia Suau, l’ocupació va ser una protesta per les retallades “completament pacífica” que s’havia fet moltes vegades, abans, i confia que s’absolguin els acusats i s’arxivi el cas. “No se’ls pot acusar de res”, va dir. Tots els qui declararen ahir varen dir que ningú no els havia barrat el pas quan varen entrar a la Conselleria, ni tan sols el vigilant de seguretat.
Alguns varen declarar que no havien vist cap incident al despatx del conseller, on va caure la cap de gabinet d’Educació, Ana María Rodríguez. D’altres recorden que “estava molt nerviosa” i actuava agressivament. L’estudiant de química assegura que “va caure en terra sense haver-la empès” i que quan l’ajudaren a aixecar-se “va clavar una clatellada al cap d’un company”. El de treball social va contar que Rodríguez, amb més treballadors, havia intentat tancar els estudiants dins el despatx i, segons consta en la declaració, “que algú de la Conselleria que estava empenyent va tirar Ana Rodríguez i ella va caure en terra”. Llavors, va dir, ella, un pic dreta de nou, “va pegar amb la mà oberta al cap d’un estudiant” i quan ell li ho recriminà “va alçar el puny per tornar a pegar-li, però no ho va aconseguir perquè ho impedí un manifestant”.
15 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Pens, com en Biel, que no hem de contestar els comentaris en castellà. Tota la resta de diaris són en castellà. Els que fan comentaris aquí en la nostra llengua, en un percentatge altíssim de casos ho fan només per provocar. No entrem en aquest joc. Fins i tot es comenta que alguns podrien rebre algun benefici de fer alguns comentaris d'aquest tipus diàriament en aquest diari.
Els estudiants no volien entrar, però els treballador de la Conselleria l`obligaren.
La realitat del carrer està en les nostres mans. Cadascú de nosaltres -en el seu àmbit d'actuació- pot fer necessari, si vol, l'ús del català. No permetem que ens imposin l'espanyol i no renunciem a l'ús actiu i passiu de la nostra llengua. Per exemple, en aquests fòrums del dBalears podem fer una cosa molt senzilla: només llegir, contestar i valorar els comentaris escrits en català.
Contarme otra de miedo....
Que esbrinin com és que ocupa aquest càrrec. Dubt molt que una funcionària com cal es prengui tantes molèsties per defensar el seu Kefe.
Mes valdria a aquesta que anomenen Ana Maria Rodriguez se llevi del mitg. I que aprengui a guardar las compostura, no es apta per fer la feina que fa. Prepotenta, i mal educada., es veu que els fums le hi pugen el cap.
Resulta que los funcionarios les invitaron a entrar en el despacho de Bosch, y les dieron unas clases gratis de placage de rugby para tirarla al suelo. El entrenador era el de gafas de la foto, el primero a la izquierda, que es un joven estudiante de la UIB
@Xesc Mira, deixa-ho. Que tenguis bon dia!
Cabrit: On és la ironia, en el teu comentari primer, en el segon o a tots dos?
Cabrit: Ah! i gràcies per això de "xaval".