Morera, a la dreta de la imatge, amb Josep Maria Pañella i Mònica Oltra. | Efe - Arxiu.

TW
2

Prossegueixen les declaracions de testimonis a Barcelona en relació a la peça del cas Palma Arena que investiga les actuacions de l'Institut Nóos.

Avui ha estat el torn d'Enric Morera, portaveu de Compromís a les Corts Valencianes, qui ha declarat que l'aleshores president de la Generalitat Francisco Camps "va enganyar" Iñaki Urdangarin, que estava al capdavant de l'Institut Nóos juntament amb Diego Torres, perquè organitzàs uns Jocs Olímpics Europeus a València, que no es varen arribar a celebrar.

"El Duc necessitava diners i va anar a cercar-los als més badocs. Un murri va anar a buscar un govern de beneits que volien fer-se la foto i situar València al mapa i fer-se fotos amb la família real", ha lamentat Morera.

Això ha estat el que ha manifestat als periodistes després de ser interrogat com a testimoni pel jutge José Castro, a qui ha aportat una acta del Govern valencià on consta que va ser Camps qui va proposar firmar un conveni per 5 milions d'euros a Nóos, aprofitant-se de la imatge de la Corona perquè l'institut era encapçalat pel Duc de Palma.

D'aquests 5 milions, que havien de servir per pagar els treballs a Nóos per organitzar els Jocs, només s'arribaren a percebre 382.000 euros, ja que una reunió el 2008 va suspendre la candidatura valenciana per un conflicte amb Madrid, que també tenia interès en allotjar l'esmentada cita esportiva.

"És l'expresident qui li va fer un vestit caríssim per a les arques públiques valencianes a Urdangarin" ha criticat Morera, que ha aclarit el jutge que la seva compareixença no respon a motius polítics sinó a la seva indignació com a ciutadà.

Notícies relacionades

Durant la sessió, el portaveu de Compromís ha instat el jutge a investigar si hi ha l'informe de la Conselleria d'Economia de la Generalitat Valenciana en el que consta l'esmentat conveni perquè no han tingut accés a ell, malgrat que sigui un document públic, i per això afirma que "s'usurpa informació als ciutadans".

Per tot això, ha augurat que Camps serà citat a declarar pel jutge com a testimoni o imputat; en aquest segon cas, pel seu càrrec de diputat, el procés es traslladaria al Tribunal Superior de Justícia de València.

Un altre testimoni

L'exjugador de bàsquet del F.C. Barcelona, José Antonio Montero, que també ha declarat com a testimoni a la Ciutat de la Justícia, ha admès que facturà 12.000 euros de Nóos en concepte d'assessorament i contactes per ajudar a la creació dels Jocs, segons fonts judicials.

Les mateixes fonts han assenyalat que Montero ha testificat que "desconeix" per què els jocs no van arribar a realitzar-se, però ha deixat clar que ell va cobrar pels serveis prestats.

Així ha ratificat la declaració que va fer en seu policial, on va explicar que era "consultor autònom" de Nóos i que va mantenir reunions amb federacions de bàsquet, handbol, vela, gimnàsia, ciclisme, hoquei, triatló, entre d'altres, per posar les bases dels Jocs que finalment no es realitzaren.