L’assemblea duita a terme ahir a Son Llàtzer, plena de metges. | Ferran Aguiló - M.À.C.

TW
4

El Col·legi Oficial d'Infermeria de les Illes Balears va alertar ahir que "temen per la seguretat dels pacients d'Urgències de Son Espases". Així ho varen fer públic a través d'un comunicat en què denunciaven "el col·lapse i la càrrega excessiva als quals estan sotmeses les infermeres d'Urgències".

És per això que des del Col·legi instaren la gerència del centre i els responsables de l'IB-Salut que reforcin el servei d'infermeria d'aquesta àrea per "garantir la seguretat de pacients i professionals".

La situació a l'hospital de referència no acaba de millorar des que diumenge els metges iniciaren una vaga de zel encoberta. Ahir, a les 15 hores, hi havia 47 persones a Urgències esperant per pujar a planta, xifra que ha tornat a incrementar-se amb 10 en relació a les dades de dimecres facilitades per l'IB-Salut. Però precisament qui ahir parlà del conflicte dels complements salarials dels metges va ser una de les persones més pròximes a José Ramón Bauzá, el conseller de Presidència, Antonio Gómez .

Notícies relacionades

El conseller advertí que "crec que en un futur no gaire llunyà arribarem a acords amb el col·lectiu sanitari" i afegí que "la responsabilitat per sortir d'aquesta situació és de tots". "En el cas dels metges i els farmacèutics, apel a la responsabilitat d'aquests col·lectius. Cal tenir en compte que vivim en una situació molt complicada i cap governant no vol fastiguejar la gent. Hem rebut una herència molt difícil i cal prioritzar".

Mentrestant, ahir es dugué a terme una nova assemblea de metges a Son Llàtzer per informar-los sobre la mesa sectorial de dimarts. Els professionals d'aquest hospital mostraren preocupació pel temps que s'està allargant aquesta conjuntura i és que al centre ahir també hi havia una xifra important de pacients que esperaven una habitació: 27, segons dades oficials.

No estan per festes

En aquest context, el Col·legi Oficial de Metges de les Illes anuncià que no està per festes ni celebracions patronals. Avui és el dia de la seva patrona, la Mare de Déu del Perpetu Socors i cada any es fa un acte institucional de reconeixement a la trajectòria professional dels metges que fa 25 i 50 anys que es dediquen a la professió. Des del Col·legi asseguraren que l'acte d'enguany es posposa perquè el reconeixement en aquests moments no es pot fer "amb la dignitat necessària".