Així ho ha exposat el fiscal al tercer i últim dia del judici d'aquest cas de suposada corrupció que versa sobre els pagaments de 15.000 euros de doblers públics provinents de l'Institut d'Estratègia Turística (Inestur) a Arbona, exbatle de Sóller per UM, com gratificació pels seus treballs per al partit.
Els delictes que imputa la Fiscalia són els de malversació de diners públics i prevaricació. Arbona, així com l'exgerent d'Inestur Antoni Oliver, van confessar els delictes i s'han conformat avui amb les penes demanades finalment pel fiscal aplicant atenuants, de 1 any i 6 mesos de presó i 1 any de presó, respectivament, i que són substituïbles per sengles multes.
En canvi, ha mantingut la petició de presó per a l'exconseller Buils i per a Rebassa, que era cap del departament de l'Inestur que va realitzar els pagaments a Arbona els anys 2007 i 2008.
Les defenses de Buils i Rebassa n'han demanat la seva absolució. En el cas d'aquest últim, el seu misser ha demanat alternativament una pena de presó d'1 any i mig substituïble per multa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.