Els negocis privats del president José Ramón Bauzá, la seva possible incompatibilitat amb el càrrec públic i el fet que l'Executiu no acabi de permetre l'accés a la seva declaració d'interessos i activitats centren la tasca d'oposició de l'esquerra des de fa dies. L'oposició, que ha vist un filó en la manca d'explicacions del president, torna a dur la qüestió al ple del Parlament d'avui. L'enèsima negativa del Govern a facilitar l'accés a les declaracions del cap de l'Executiu provocarà que el PSIB en reclami més explicacions. "Aquest Govern és més fosc que el túnel de Sóller, i el president, el primer", va assegurar la portaveu socialista, Francina Armengol.
La socialista recordà ahir que el seu grup sol·licità fa un mes la declaració de béns i d'activitats després de detectar que "alguna cosa passava al voltant de la figura del president". Ara, el Govern els respon que no ho han demanat bé, que són dues coses diferents i que com a molt poden exigir una nota de registre de la declaració d'interessos i activitats. "La resposta del Govern és remenar la xocolata", va afirmar Armengol, qui va denunciar que el president "no vol contestar".
Fa un mes, els socialistes també demanaren al Consell de Govern un informe sobre la compatibilitat del càrrec de president amb la titularitat d'una farmàcia, després que una sentència ho declaràs incompatible per a la consellera de Salut del Pacte, Aina Salom. El PSIB també sol·licità que s'obrís un expedient per investigar si l'anterior gerent d'IB3, Borja Rupérez, fou contractat dins una operació de compravenda de la vinoteca de la qual era administrador Bauzá. "L'acusació és molt greu" i "en volem explicacions", apuntà la diputada.
"Queda clar que el president ha mentit perquè va dir que no havia posat -en les delcaracions de patrimoni i d'activitats- que era administrador, perquè no era necessari, i això és mentida. Ha ocultat informació al Parlament i al Govern i, a més, no contesta", sentencià Armengol, qui avançà que si el seu partit no rep respostes estudiarà la via judicial.
Però no només el PSIB està distret amb la qüestió. El portaveu de PSM-IV-E, Biel Barceló, recordà ahir que el Govern també els ha estat "enredant" fins ara. Tanmateix, advertí que la petició que ha fet el seu grup per veure la declaració d'interessos del president fou registrada el passat dia 14 i al Govern se li acaba el termini per contestar el proper dijous. En aquest sentit, anuncià que, si no obtenen resposta, decidiran "les accions legals a afrontar".
En canvi, la portaveu del PP al Parlament, Mabel Cabrer, defensà que el president ha donat explicacions detallades de la situació professional i "ha deixat clar que no hi ha cap tipus d'incompatibilitat". Demanà al PSOE que "deixi d'embrutar el nom del president", perquè no és el que Balears "necessita" en aquests moments. Segons la popular, la petició de l'oposició per accedir al registre d'activitats del president "s'està tramitant".•
12 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Sempre m'he posat en contra dels que diuen que tots els polítics són uns corruptes,Crec que això és fals, però Mallorca té uns precedents "provats" per la judicatura que fan pell de gallina, Es per això que mai,per rumors, afirmaria que el president te algun negoci que sigui incompatible amb el seu càrrec. Pero crec que si hi ha rumors es el mateix president que ha de donar la cara i l'oposició, si ho te clar , ho ha d'exigir davant qui sigui. A mi el que m'intriga de veritat i voldria que si algú ho sap m'ho aclarís va ser l'operació del nomenament i el cessament llampec de l'ex-gerent de IB3· Borja Rupérez
Cercau, cercau, que no ha sortit tot el que hi ha...
VIA JUDICIAL JA!!
Però no veu l'oplosició que es PP es el que vol. Mentres tant ells fan el que volen. On és l'oposició?. Buscan i matan mosques. Que l'opisició es posi a fe feina d'una vagada, que ja és ben hora. A passat un any i ancara van de rosetes
CUANDO EL DIABLO NO TIENE NADA QUE HACER CON EL RABO MATA MOSCAS.
No veieu que en Bauzá fa temps. Jo i afegiria al comentari d'Armengol, que el govern és fosc com el túnel de Sóller i no si pot estar de mala olor.
Armengol: “Aquest Govern és més fosc que la via connectora que vaig estar a punt de clavar-vos si no hagués perdut les eleccions"
Som del perer de la ciutadana. En lloc de demanar tant, denunciau-los d'una vegada.
Crec que hi ha llocs més foscs que el túnel de Sóller per fer comparacions.
Té raó. I l'altre? Com era? Enllurernava de claror que feia?