Álvaro Llompart, sortint de la seu judicial on ha declarat en el marc del cas Maquillatge. | Ferran Aguiló - P. Bota.

TW
6

L'excomptable d'Unió Mallorquina (UM) Álvaro Llompart ha atestat avui al judici del cas Maquillatge que l'expresidenta del partit i del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, tenia «el control» dels «doblers B» que manejava l'extinta formació nacionalista.

Llompart, que col·labora amb la Fiscalia en diversos casos de corrupció, ha atestat a petició del ministeri públic en el judici sobre un suposat desviament de diners del Consell de Mallorca a una productora que era suposadament propietat de Munar i de l'exvicepresident de la institució insular Miquel Nadal.

Llompart ha assegurat el tribunal de l'Audiència de Palma que a la seu d'UM existia una caixa de diner negre que solia tenir una mitjana de 60.000 euros i ha afegit que tots els membres de l'executiva del partit ho sabien.

Ha assegurat que el llavors president Miquel Ángel Flaquer, qui li va forçar a afiliar-se al partit i portar la seva comptabilitat per conservar el seu lloc en l'Institut d'Estratègia Turística del *Govern, també manejava «diners B».

Notícies relacionades

Aquests diners provenia de proveïdors de l'Administració i d'UM que «rendien comptes» i pagaven «comissions» al partit, ha explicat.

A més de la «caixa B» que existia a la seu d'UM, ha indicat que hi havia més diner negre que manejava *Flaquer, segons aquest últim li havia explicat, i que el llavors president treballava per a Maria Antònia Munar.

«Tot es regia des de la senyora Maria Antònia Munar», ha apuntat, i ha agregat que el mateix Flaquer li va explicar que rendia comptes a la llavors presidenta del Consell de Mallorca a pesar que Munar ja no liderava el partit.
En un moment donat, ha dit, Flaquer li va dir que destruís la documentació que tenia sobre el diner negre, alguna cosa que no va fer, i posteriorment la va lliurar a la Fiscalia.

En el judici es jutja el suposat desviament irregular de 240.000 euros del Consell a través de la productora Vídeo U, una empresa que, segons la Fiscalia Anticorrupció, van comprar mitjançant testaferros Nadal i Munar, dirigents de l'extinta Unió Mallorquina (UM) i que s'enfronten a peticions fiscals de 6 anys de presó.