En una entrevista publicada ahir a Ultima Hora, Bauzá senyalava que aquesta empresa està dedicada a "l'exercici farmacèutic, però no té activitat des de 2009 i es dedica a la gestió del patrimoni".
El 14 de maig passat, el mateix Butlletí publicà el cessament de Bauzá com a administrador mancomunat de l'empresa José Antonio Guitart SL, dedicada a la vinoteca. Bauzá al·legà que havia presentat la renúncia un any abans, però que Guitart, que havia quedat com a únic administrador, no havia formalitzat el canvi legal. "Des de la dimissió ja no era responsabilitat meva elevar (l'acord) al registre, sinó del nou administrador", explicà Bauzá.
Els càrrecs públics amb dedicació exclusiva no poden figurar com a administradors en empreses privades dedicades al comerç. Es dóna la circumstància que el batle de Palma, Mateu Isern, per exemple, dimití com a administrador de les seves societats quan va ser proclamat candidat a la batlia pel PP.
Precisament ahir, el president va evitar detallar les seves activitats econòmiques privades quan fou requerit per la qüestió en el ple del Parlament. El portaveu de PSM-IV-E, Biel Barceló, se li va queixar perquè el Govern no els facilita la seva declaració de béns patrimonials i activitats, i li va demanar si l'havia lliurat i, alhora, que aclarís si complia la Llei d'incompatibilitats, que impedeix compaginar el seu càrrec amb altres tasques professionals o mercantils retribuïdes i l'obliga a declarar les seves activitats econòmiques.
El president just li digué que ell entregà la declaració de béns i activitats en el seu moment i que no és a ell a qui li ha de demanar, sinó a l'òrgan competent, el registre d'interessos dels alts càrrecs del Govern. "No m'ho ha de demanar a mi. Segueixi els tràmits i tindrà la informació", li va dir. "Surt per una qüestió formal, però la realitat és que vostè no actua amb transparència", li contestà Barceló.
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Barcelo, com més lluny et facis de Bauza/Bauser millor.
Quina barra! au, arruix!
Només canvia el nom en els papers,però a la realitat ell seguirà sent l´administrador.
El reglament de la llei d´incompatibilitats estableix que qualsevol funcionari (de carrera o interí) no pot ser l´administrador d´una empresa. Sols pot tenir, amb certes matitzacions, el 33 per cent de les participacions de la mateixa. Per tant, si el que es diu aquí abaix és cert, la dona d´aquest senyor tampoc poc ocupar el càrrec d´administrador.
No només està casat (!), sinó que la dona és professora de català (!), sense saber-ne gens (!). Increïble, però cert. Resulta que és una professora d'anglès de Canàries, però educada a Madrid, que li va tocar fer Diversificació, en què una mateixa professora imparteix conjuntament les tres llengües: anglès, castellà i... català.
BAUSSA DIMISIO-per feixista
No sabia que fos casat.
Quina explicació dona el president d'aquest canvi? Li heu demanat?
A "Ingorant": segurament també és incompatible; s'hauria de saber quins complements té en el sou. Però, malgrat fos incompatible, la idea és que coli així i ja ho veuran si algú es queixa amb prou força perquè s'arribi a investigar. Així guanyen temps. Aquesta manera de funcionar és la que sol utilitzar aquesta classe de gent. Ben igual que a l'amigueta d'en Delgado. Sabem on l'han posada? Perquè segurament ja sàpiquen on l'han de posar.
Potser només és la dona de conveniència...