En un comunicat emès abans de conèixer que el president fundador d'aquesta entitat, Jorge Campos, deixarà el Govern per "discrepàncies ideològiques", i un dia després que el conseller d'Educació, Cultura i Universitats, Rafel Bosch, informàs sobre el procés d'escolarització, la FNCB ha criticat que el conseller permeti l'"adoctrinament nacionalista a les escoles".
A més, en relació amb els arguments econòmics aportats per Bosch per no aplicar la lliure elecció de llengua a totes les etapes de l'ensenyament, l'entitat ha destacat que aquesta "no suposa una major despesa econòmica, sinó una major tasca organitzativa" i sobre aquest punt, ha indicat que ja es va informar a Bosch durant el passat mes de desembre.
D'altra banda, la FNCB ha retret al conseller que no garanteixi els llibres de text en les diferents modalitats lingüístiques de les Illes, així com que contradigui el compromís adquirit pel president autonòmic, José Ramón Bauzá, a qui, segons ha recordat, va afirmar: "A partir del pròxim curs els pares podran escollir en llibertat la llengua en la qual volen que siguin educats els seus fills. Si cal modificar lleis, es modificaran".
Després que Bosch indicàs que el Govern està respectant així la Llei de Normalització Lingüística i les sentències del TSJ sobre el primer ensenyament, l'entitat ha titllat aquestes declaracions de "veritat a mitges" ja que, segons la seva opinió, els escolars a partir de set anys "seguiran essent obligats per un sistema d'immersió lingüística en català com succeeix avui al 90 per cent dels centres educatius públics".
Per tot això, la Fundació ha anunciat que iniciarà una campanya contínua, mitjançant seminaris, conferències i mobilitzacions "perquè no s'enganyi la majoria dels ciutadans de les Balears a qui van donar suport un programa electoral que s'està incomplint en un tema que va facilitar la majoria absoluta del PP, per afectar els drets de les persones".
A més, ha remarcat que "continuarà de prop" el procés d'escolarització perquè l'elecció de llengua sigui un procés "transparent sense coaccions dels equips directius que ja s'han mostrat contraris a la llibertat lingüística".
En aquest sentit, i a diferència de Bosch, que va recomanar als pares que consultassin amb el centre per seleccionar la primera llengua de l'ensenyament dels seus fills, el Círculo els aconsella que "intentin exercir la seva elecció evitant qualsevol intromissió per part del centre. És bàsic que els empleats públics respectin sense ingerències l'elecció dels pares".
Finalment, animen els pares a exercir el seu dret lliurement i ha recordat els serveis d'assessoria a disposició de les persones interessades.
21 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Un altre senyal que comencen a assumir que han perdut aquesta batalla: es vaixell anomenat "nueva Mallorca" i capitanejat per Bauzá se'n va a fons. El més divertit és que ses primeres rates que boten, ho fan queixant-se perquè es captià bauzá no s'ha embestit amb prou força contra s'iceberg, en lloc de reprovar-li que s'hi hagi volgut embestir. Heu provat d'enterrar un poble viu i heu tornat a perdre, ara vos heu de fotre i veure com aquest poble respon amb més vida i més força que mai: sa tornada serà terrible per aquells que pregonen analfabetisme i supremacisme castellà.
https://www.plataforma-llengua.cat/media/assets/2482/argumentari_escola_catalana.pdf
A porgar fum es pancastellanisme !! som Mallorquins som balears mai, mai, mai.. serem de la Castella ampliada. Barco, Voltros que creieu que es mallorquins / balears ens sentim castellans .. cagoooondena !!! no fumeu més coses rares, no és bo per a sa salut.. ¡¡ demòcrates de tres per quatre !! ¡¡ castellà, no gràcies !! Quan no se tenen altres arguments que meres consignes absurdes, és tan fàcil girar la truita....
Una altra que tal, en Campos, un altra que malgrat viure a una comunitat amb una llengua pròpia ben definida la ignora com si res. Quin altra forasteret, en podriem fer un bon enfillol de tota aquesta genteta. Quin oi que fan!!!!!!!!!!!
Mallorquins, Valencians i Aragonesos units contra es catalanisme annexionista i feixista. “Tot es meu suport. Sa bandera tribarrada del Regne de Mallorca reclama sa llibertat d'un poble al que li volen fer sa colonització catalana, sabem com sou manipuladors de sa vostra història i sobretot en se dels altres a sa vostra conveniència .. !! Cap Amunt Mallorca i Balears lliure de se imperial catalanisme ¡¡
Aporgar fum es pancatalanisme !! som Mallorquins som balears mai, mai, mai.. serem dels inventats i interessats països catalans.. barco, Voltros que creeu que es mallorquins / balears ens sentim catalans .. cagoooondena !!! no fumeu més coses rares no és bo per a sa salut.. ¡¡ democratas de tres per cuatre !! ¡¡ català standart no gracies !! . ¡¡ MOLT BÉ SR. BAUZÀ !! no volem es català standart arruix, fora manipulacions
A noltros.com i en general............. Es Mallorquí ho Balear no ha sortit de davall una MATA amic meu. Tot te un perque. Es problema de lo nostro és que només ens quedan ses MATANÇES, si voleu fer una cosa saludable anau a veure ACORAR d'en Toni Gomila. Fa més de 800 anys que existim com a pobla i XERRAM, PARLAM, FALAM......sa mateixa LLENGÜA.............Som i sarem PAÏSOS CATALANS tyros d'ase amb orees. N'hi ha més de 10.000 que haurien de probar de llegir una mica bastant més i deixar de mirar i escoltar tanta televisió i radio Castellana i separatista......querealment sempra ha estat sa seva senyera(castellana) , separa i guanyarás
Noltros.comhem estad criticats erroneament per pensà que defenssam es castellà davant es mallorquí ò equiparant ses dues llengos; Que quedi clà per sempre que per noltros.com i així hauria de eeser per tots ets illencs ni castella ni català, defenssà lo nostro, tenim una cultura totalment diferent a sa catalana i per descomptad a sa peninsulà. Es problema es que no tenim "nassos" de pensà en baleà i es dob.bes i ses prebendes catalanufas han cegad a n'es curts de molleres intelectualoides i politicuchos d'aquesta terra.
Aquí només hi ha hagut un tipus d'adoctrinament....... el dels CASTELLANS, que ja fá més de 3 segles que ens ofega amb les seves lleis de NOVA PLANTA i sa seva porqueria de cultura inventada, perque no n'han sabut MAI de crear aquests castellans, només saben destruir i expropiar sa gran majoria. Amb ses nostres lleis, ses del Rei Jaume I, els FURS i COSTUMS tot seria molt més HUMÀ................ AQUEST MÒN ESTÀ.........!!!!!!!. QUE NO ESTÀ...............!!!!!!!!!
Era de veure!. es PP una vegada més mos ha enganad a tots. Ni eliminá es catalá, ni respectá s'elecció de sa llengo, ni libres de texte en ses nostres modelidats. quina pena, es mallorquins varem confià amb ell. Mal và fé agafá com consellé a un catalanufo còm en Bosch. ha firmad sa seva mort polítique, jà que si comanda es per ses promesses que và fé i ell sap que está tot grabad. Es un traidó.