En general, tots els sindicats apunten que les retallades en els serveis públics serveixen, en realitat, per fomentar-ne la privatització i reclamen que el Govern faci marxa enrere en les mesures aprovades ahir. A més, tots coincideixen que el pla de rebaixes no ajudarà a fer que l'economia es recuperi. De fet, agreujarà les xifres d'atur amb els acomiadaments d'interins.
Per la secretària general de CCOO a les Illes Balears, Katiana Vicens, les iniciatives aprovades per l'Executiu són un "autèntic atemptat" als serveis públics i una acció "sense precedents" per afeblir els drets dels treballadors de l'Administració, als quals els toca patir directament el 57% de la retallada.
Vicens considera l'anunci de tancament dels hospitals General i Joan March com la demostració de la voluntat de Bauzá de "liquidar" la xarxa sociosanitària. I això que les Illes Balears ja són la comunitat amb la despesa sanitària més baixa per habitant. Pel que fa a l'educació, assegura que l'augment d'un 20% en la ràtio d'alumnes per professor només aconseguirà empitjorar l'ensenyament públic.
Cal tenir en compte que les Illes Balears són una de les comunitats amb un índex més alt de fracàs escolar i que el president Bauzá, en la campanya electoral, va assegurar que el combatria.
El secretari d'Acció Sindical d'UGT a Balears, Miguel Ángel Romero, digué que el pla de retallades "xoca de manera brutal" amb "la definició constitucional d'Espanya com un Estat de dret social i democràtic". Troba que el Govern demostra una "total incapacitat" per resoldre els problemes greus de l'Arxipèlag. "S'està demostrant que les polítiques que es basen només a aplicar ajusts econòmics són polítiques suïcides", afegí.
La UGT va instar l'Executiu de Bauzá a convocar els sindicats, les patronals i els partits per pactar un "veritable" pla de reactivació econòmica.
Segons el secretari general de l'STEI-i, Biel Caldentey, "amb una desena part del que pagam a Madrid i que no torna recuperaríem els 350 milions d'euros que fan veure que estalvien". Per això, deia ahir, el pla de retallades "és un exercici de covardia política sense precedents". Segons el sindicalista, en lloc d'afavorir la recuperació econòmica, "el Govern fa els ous en terra i la farina blana perquè es privatitzin els serveis públics".
Manca de creativitat
El pla de retallades, assegura Caldentey, "afecta els drets bàsics de la població a l'educació i a la sanitat". Per això creu que es fa pagar la crisi als sectors més vulnerables. Segons l'STEI-i, les mesures a favor de la construcció i per "dinamitar" els serveis públics demostren "una falta de creativitat altament preocupant en uns polítics que ens haurien de treure del poll". Per tot plegat, el sindicat les considera "una presa de pèl".
Per la seva banda, el sindicat SATSE qualifica les mesures "d'atemptat contra el sistema de salut públic", especialment el tancament d'hospitals. També parla de "progressiva privatització" del sistema sanitari i assegura que s'oposa "frontalment" a totes les mesures preses pel Govern.
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
SATSE:aquests no sortiren contra el CATALÀ amb els amics del PP? Idò a mi no em fan cap pena.
Jose Ramon Bauza, dimissió !. Si repetim aquesta reclamació en aquests fòrums, sigui quina sigui la notícia, anirem interioritzant que el president del pp ha de dimitir. Ells, el del pp, ho van fer amb dos presidents del govern espanyol del psoe i els va sortir bé, no perquè dimitissin, sinó perquè va erosionar la moral del partit i dels votants. Per tant, Jose Ramon Bauza, dimissió! De motius per demanar-ne la dimissió, per altra banda, n'hi ha molts, tant culturals, com socials, com econòmics, un d'ells és pagar el manteniment de Marivent mentre tanca dos hospitals públics... per estalviar.
Els sindicats han demostrat amb escreix que no serveixen per res. El Govern fa el que vol i no els escolta, i se'n riu d'ells a la cara. Ja poden sortir al carrer, tanmateix ja ho ha dir el Sr. (retir això de Sr.) Bauzá, "tenemos la mayoria y haremos lo que tengamos que aser i lo aremos porque tenemos que aserlo i lo aremos tanto si no quereis que lo agamos como si no porque lo aremos. (Tota aquest enfilol de faltes d'rotografia va dedicada al que no estima la cultura, i no sap ni llegir ni escriure ni estima la seva llengua).
Quina és ara la postura del Satse respecte del tema de la llengua? Segueix pensant que ha de ser un mèrit? No pensa rectificar? O potser, ara que veuen la cara autèntica del pp, no seria un bon moment per replantejar-se el tema de la llengua catalana?
UGT pot anar amb el pp i el psoE. No arreglen res caps dels tres. Mai.