L’hospital de Son Dureta, en una imatge d’arxiu quan estava en ple funcionament. | Efe - Arxiu.

TW
18

La consellera de Salut, Família i Benestar, Carmen Castro, anuncià ahir que en el pla d'ajust del sistema sanitari balear que pretén ‘estalviar' 95 milions d'euros es preveu la reobertura de Son Dureta i la concertació de 199 places hospitalàries privades.

La intenció de Castro és que el centre hospitalari que traslladà la seva activitat el desembre del 2010 a Son Espases pugui reobrir el segon semestre del 2013. Així ho explicà la consellera durant una roda de premsa a la Conselleria per precisar on seran derivats els pacients dels hospitals Joan March i el General quan tanquin les instal·lacions.

Durant una primera fase que es realitzarà durant enguany, es traslladaran els pacients del Joan March a altres centres hospitalaris, com el Verge de la Salut, el de la Creu Roja i Sant Joan de Deú. Ja el segon semestre del 2013, quan Son Dureta estigui condicionat, s'hi traslladaran els pacients de l'hospital General. Segons la consellera, així es "guanyaran espais més confortables".

Notícies relacionades

Castro, que llegí tot el pla d'ajusts en castellà, assegurà que es mantindran els llits que actualment hi ha als hospitals que tanquen i es programa que el personal fix serà recol·locat. Actualment, al Joan March hi ha 238 treballadors (173 de fixos i 65 d'interins) i al General, 180 (136 de fixos i 44 d'interins).

Sobre per què a partir d'ara les places hospitalàries seran concertades, Castro ho justificà dient que "un llit de Gesma ens costa 375 euros al dia i un de Sant Joan de Déu, 130 euros".

El pla d'ajust també considera la suspensió del complement de productivitat variable o la reducció un 32% del que es cobra per anys d'antiguitat i promoció professional.

Tot i que el decret de mesures urgents aprovat ahir en Consell de Govern entrarà avui mateix en vigor, Castro afirmà que els canvis seran "progressius, no seran a 1 de maig". A aquests ajustos, cal sumar-hi els imposats pel Govern central, com el copagament farmacèutic.