TW
2

La pujada de sous de dos alts càrrecs de l'IB-Salut, aprovada recentment pel Parlament, va camí d'acabar als tribunals. El sindicat UGT, que ja impugnà amb èxit l'increment de retribucions del gabinet del president José Ramón Bauzá, vol fer ara el mateix amb l'augment de salari dels dos vicepresidents de l'IB-Salut, Federico Sbert i Martí Sansaloni, que ara cobren 25.000 euros més a l'any cada un (sobre un sou de 52.000 euros anuals).

L'argument que pretén emprar el sindicat és similar al que usà per al cas dels homes de confiança de Bauzá: que la mesura va en contra de la normativa bàsica, que impedeix pujades de sou en el sector públic.

El sindicat entén que els dos alts càrrecs són també personal públic i, per tant, estan afectats com la resta per la normativa que impedeix l'increment de retribucions. Segons el secretari d'Acció Sindical de la Federació de Serveis Públics d'UGT, Miguel Ángel Romero, el cas és ara en mans dels serveis jurídics del sindicat, que estudien la millor manera de presentar el recurs per la via contenciosa. I és que la normativa bàsica ha canviat i el Govern ha emprat una altra fórmula (la pujada de sous de Presidència es va fer per decret i aquesta, per decret llei). Però, segons el sindicalista, tot fa pensar que presentaran el recurs.

UGT ja aconseguí fa dues setmanes que la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia aturàs, de manera cautelar, la pujada d'un 25% dels sous del personal de confiança del gabinet de Presidència. L'aturada, que durarà mentre es resol el recurs interposat pel sindicat, fou justificada pel tribunal perquè es podien ocasionar "perjudicis als interessos generals".

En una interlocutòria, la Sala considerà que el criteri d'apujar un 25% els sous dels càrrecs de confiança "s'aparta" del mantingut per a la resta de personal de l'Administració, als quals "s'ha obligat" per la crisi a rebaixes de sous. Manté que "no és possible tractar de manera diferent" uns i altres, perquè tots han de suportar els perjudicis de la crisi "sota el mateix criteri". I recalcà que no es pot "admetre" que es justifiqui per un augment de funcions, del qual no es coneix ni l'abast ni el contingut.

De fet, el Govern ha justificat l'augment de sous de l'IB-Salut amb l'argument de l'increment de funcions, perquè es produí quan els dos directors generals de la Conselleria assumiren dues noves vicepresidències de l'IB-Salut després del cessament del gerent, Juan José Bestard.