El diputat de Compromís-Equo, Joan Baldoví, s'ha compromès a ser "la veu" del PSM-IV-ExM a Madrid i, per tant, defensar els interessos de les Balears mitjançant la presentació de diferents iniciatives com les que ha registrat fins a aquest moment, una d'elles per exigir millores en el transport aeri, i una altra destinada a retirar els permisos per realitzar les prospeccions petrolíferes i de gas a la costa mediterrània.
Compromís-Equo es compromet a ser la veu de les Balears al Congrés
El diputat Joan Baldoví ha expressat la intenció de la seva coalició de lluitar per assolir millores al transport aeri de les Illes i la retirada dels permisos a les prospeccions a la Mediterrània
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquest és el camí, gràcies germans valencians, és trist que tenint 8 diputats es preocupi més per nosaltres un diputat valencià que els 8 del PPSOE
Països Catalans junts, lliures i independents!
se'ns han avençat
Ens convé que tots els catalanistes d'arreu lluitem pel bé dels Països Catalans (que, per cert, per als menorquins, mai no pot ser Balears, per bé que per als mallorquins tant sigui una cosa com l'altra). Així, no puc fer més que aplaudir aquesta col·laboració entre Compromís i el PSM. També estic molt content de la coordinació nacional que s'està establint dins l'ecosocialisme de les Iniciatives. Per fi, s'està fent feina en clau nacional i en sectors amb incidència a amplis sectors de la societat que no prioritzen precisament l'alliberament nacional. No puc aplaudir, però, que hi hagi gent que ho empri per atacar altres patriotes, com són els d'ERC, que són qui tenen més militància i representació al Principat i, per tant, possiblement arreu. Hem de ser crítics, però també constructius amb els companys de lluita, encara que ens haguem pogut sentir dolguts per determinades actuacions. Cal tenir-ho clar i fer feina sempre amb aquesta premissa: la grandíssima majoria de la gent d'ERC, com de la gent del PSM... és catalanista militant, i vol el millor per tots. Hem de fer feina en aquest sentit, en el de trobar cadascú el seu lloc, ja que els diferents discursos i potencials tenen el seu paper a fer. La crítica destructiva ens fa molt de mal a la imatge del catalanisme en conjunt i empeny la gent a la "paràlisi militant", al derrotisme. Força als pactes entre PSM i Compromís, però que no s'empri per fer mal a d'altres catalanistes.
Un partit dels Països Catalans encara és lluny... tant de bo! Bona feina Compromís i PSM! Quines aliances hi ha amb Solidaritat? No ho havia sentit a dir.
Ara ja sabem per què el PSM ha cedit tant davant els d'IniciativaVerds: tot per tenir veu a Madrid a través dels valencians, després de no poder-la haver aconseguit a les urnes de les Illes Balears.
Didad, no deus fer referència a l'operació d'Spanair? Vareu lliutar pq es quedàs aquí? a no! al contrari vos la vareu quedar al principat i després posau a la revista d'ERC "Spanair ja és nostra" Quina vergonya! En Bosch va dir al congrés que ell era allà per defensar el interessos de Catalunya, no vaig sentir res de les Illes, País Valencia, ni Països Catalans... ERC es queda sola, mentre que Compromís té aliances amb el PSM i aquest amb Solidaritat. Embrió per un partit de països catalans? tant de bo. Qui vol anar amb ERC?
Em sembla bé. Actualment hi ha una discordància enorme d'ERC fora de Catalunya, que ha quedat exclosa de les coalicions tant al P. Valencià com a Balears. Els republicans hauríen de reflexionar sobre aquest fet. Ara mateix ERC no es legítim per ser la veu dels tres països,
Quantes propostes d'Esquerra tenen a veure prioritàriament amb les Illes? Que encara resultarà que miren tant per nosaltres com PPSOE...
Em pareix bé que la coalició PSM-IV-ExM tengui representants al Congreso, però recordau que la veu de les Balears i les Pitiüses a Madrid fa molts d'anys que hi és, amb els nostres diputats d'Esquerra Republicana.