"Les companyies que s'introdueixen en moments complicats i només en temporada alta i a baixos preus acaben perjudicant la destinació", afirmà Delgado, qui negà que l'Executiu mantingui negociacions amb Ryanair per ampliar l'oferta d'hivern amb suport públic, tal com anuncià dimarts el president de la companyia, Michael O'Leary. De fet, el titular de Turisme anuncià que el Govern demanarà avui al Ministeri de Foment que no permeti a les comunitats subvencionar companyies que exerceixen "competència ruïnosa", que garanteixi un tracte igual a totes i que controli les que entren de manera "oportunista" per "rompre" el mercat.
Aquestes peticions les acordà ahir la Mesa del Transport Aeri -òrgan consultiu que reuneix agents del sector i institucions- i avui les traslladarà al Ministeri el director general de Ports i Aeroports, Antoni Deudero. Amb tot, la primera petició serà la declaració de servei públic dels vols entre illes i amb la Península.
També denunciarà a Foment els increments de tarifes registrats d'ençà que Spanair ha deixat d'operar perquè determini si són "tarifes abusives" i hi actuï. El director general apuntà que el seu vol a Madrid d'avui costa més de 300 euros. Finalment, es demanarà que es rebaixin les taxes aeroportuàries en temporada baixa.
Delgado anuncià que Iberia Express enllaçarà Eivissa, Maó i Palma amb Madrid de març a octubre i que Orbes (abans Iberworld) farà un Madrid-Maó els dilluns des del 13 de febrer fins a l'abril per donar cobertura al turisme sènior que havia de traslladar Spanair. El conseller aclarí que Spanair just tenia un 7% de les connexions aèries balears i no un 20% com es digué, que el seu paper era "residual" en els paquets turístics de Mallorca, però molt important en el turisme sènior de Menorca i Eivissa.
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Faig echo de plm "er una vegada i que no serveixi de precedent coincideixo amb en Delgado. Ryanair es un mal negoci. Explota treballadors, fa xantatge a l'administració per rebre subvencions, roba als viatgers i dona el pitjor servei de tots."
Preguntau a AENA de qui n'és la culpa de tot plegat!
Que vol en Bauzà? fer fora una altre companyia aèria?. Direu el que vulgueu, però Ryanair és la companyia més econòmica per viatjar. Des de que Ryanair fa vols entre Palma a Barcelona, Madrid i resta de la pennínsula ha permés per exemple a molts d´estudiants, desplaçar-se d´una manera econòmica i ràpida entre Mallorca i la Península, cosa que amb la resta de companyies és impossible. La suposada subvenció de les institucions a la companyia, està per veure. Quan compres un billet per anar a Madrid i pagues 60€ al govern li costa 30 (el descompte per resident), mentres que si en pagues 20 per anar en Ryanair, al govern només li costa 10€. Des de que que Ryanair vola des de Palma sempre he agafa aquesta companyia i mai, mai he tingut cap problema, i puc donar fe de que és la més puntual, al manco de les que jo conec. Però bé que vulgui pagar 60€ per anar a Madrid que els pagui.
Delgado=Middelmann. Y prepárate, Pepe Hidalgo.
Bauza, molts et varem votar perque no comandàs en Delgado. I ara pareix que en Delgado es qui comanda. Et massa submis a Delgado, Campos i tropa. Això et passarà factura a tu i al PP. Vius perque en Delgado mai serà president de la Comunitat Autònoma.
Estic d'acord amb Pagès: en Delgado està ofès perquè li han qüestionat la seva llei turística de barra lliure; i ara vol tocar els dallons a Bauzá de la manera que sigui.
Geverna en Delgado, o governa en Midelman, tanmateix?
Aquest Carles Prim no sap el que fa criticant les paraules de l'amic del bomber....
Per una vegada i que no serveixi de precedent coincideixo amb en Delgado. Ryanair es un mal negoci. Explota treballadors, fa xantatge a l'administració per rebre subvencions, roba als viatgers i dona el pitjor servei de tots.
Aixó sona a vendetta per lo de la llei de Turisme. Al.lots, agafau cadiretes!. Tenir dos galls dins el mateix galliner no dona bons resultats. O sí, segons es miri!.