En un comunicat, Gual de Torrella defensa que aquest canvi de model de gestió permetria a l'aeroport palmesà "flexibilitzar" les seves condicions d'operativitat comercial, sincronitzant de manera adequada l'oferta i la demanda.
Per a la Cambra de Mallorca, la fallida d'Spanair té tres conseqüències negatives per a l'illa: en primer lloc, la pèrdua de connectivitat per als residents, amb la consegüent reducció de l'oferta i el possible encariment de preus dels bitllets.
En segon lloc, la cessació d'operacions pot tenir un efecte negatiu als paquets turístics que ja han estat venuts i en la decisió dels turistes que estan pensant en aquests moments la seva pròxima destinació de vacances.
Finalment, la desaparició de l'aerolínia allunya l'illa de l'aliança aèria a què pertanyia Spanair, Star Alliance, que era el que millor qualitat de connexió donava a les Balears amb el tràfic internacional.
En aquest sentit, Gual de Torrella ha indicat que aquestes circumstàncies "ens duen a reivindicar una vegada més la capacitat pròpia de l'aeroport de Palma per decidir les seves polítiques comercials", per la qual cosa ha instat Aena a "actuar amb flexibilitat, abandonant el model de centralització aeroportuària."
Això permetria a Son Sant Joan flexibilitzar les seves condicions d'operativitat comercial, introduir una millora en les taxes de manera que siguin flexibles en funció de l'horari i l'estacionalitat", ha defensat Gual de Torrella, per a qui "la rigidesa resulta en aquests moments incompatible amb tots els esforços que s'estan realitzant per aconseguir la recuperació econòmica".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.