El dirigent d'aquesta institució creu que Son Sant Joan està en condicions de demostrar "la capacitat pròpia per decidir les seves polítiques comercials". | ULTIMA HORA

TW
0

El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Mallorca, Joan Gual de Torrella, ha assegurat avui que la desaparició d'Spanair fa "més necessària que mai la descentralització de la gestió aeroportuària" de Son Sant Joan.

En un comunicat, Gual de Torrella defensa que aquest canvi de model de gestió permetria a l'aeroport palmesà "flexibilitzar" les seves condicions d'operativitat comercial, sincronitzant de manera adequada l'oferta i la demanda.

Per a la Cambra de Mallorca, la fallida d'Spanair té tres conseqüències negatives per a l'illa: en primer lloc, la pèrdua de connectivitat per als residents, amb la consegüent reducció de l'oferta i el possible encariment de preus dels bitllets.

Notícies relacionades

En segon lloc, la cessació d'operacions pot tenir un efecte negatiu als paquets turístics que ja han estat venuts i en la decisió dels turistes que estan pensant en aquests moments la seva pròxima destinació de vacances.

Finalment, la desaparició de l'aerolínia allunya l'illa de l'aliança aèria a què pertanyia Spanair, Star Alliance, que era el que millor qualitat de connexió donava a les Balears amb el tràfic internacional.

En aquest sentit, Gual de Torrella ha indicat que aquestes circumstàncies "ens duen a reivindicar una vegada més la capacitat pròpia de l'aeroport de Palma per decidir les seves polítiques comercials", per la qual cosa ha instat Aena a "actuar amb flexibilitat, abandonant el model de centralització aeroportuària."

Això permetria a Son Sant Joan flexibilitzar les seves condicions d'operativitat comercial, introduir una millora en les taxes de manera que siguin flexibles en funció de l'horari i l'estacionalitat", ha defensat Gual de Torrella, per a qui "la rigidesa resulta en aquests moments incompatible amb tots els esforços que s'estan realitzant per aconseguir la recuperació econòmica".