Des de la setmana passada, el delegat de Prevenció, Miguel Romero, està encadenat a una columna de la seu i aquest diumenge a la nit, un membre del Comitè d'Empresa d'UGT i Delegat de Prevenció, José Lanciano, s'ha unit a les seves protestes, amb una vaga de fam. Diuen que fins que no s'acabi amb la "persecució laboral" continuaran amb aquestes accions.
El responsable de Recursos Humans d'Emaya, Carlos Nadal, en declaracions a Europa Press. ha assenyalat que no entenen la posició dels sindicats ja que, encara que es van mostrar d'acord que s'estudiàs el cas de presumpta persecució per part de l'empresa, "segueixen amb la seva actitud i reivindicacions", ha explicat.
"Des d'inspecció de treball i la Direcció de Salut monitoritzaran el cas", ha explicat. "El que crida l'atenció -assegura Nadal- és que malgrat que quan el març de 2011 es va presentar el protocol i els sindicats van dir que presentarien al·legacions aquestes no s'han fet".
Així com en el cas que "ells anomenen persecució per canvi de torn", Nadal ha afirmat que "volen fer-lo enrere" perquè diuen que "la causa és incorrecta" però "no han posat cap demanda judicial, que seria el correcte en aquest cas".
"El canvi de torn es va comunicar segons la llei ja que a la nit ja no hi ha volum suficient", ha matisat. "Una cosa és que no s'estigui d'acord amb una decisió, una altra anomenar-lo persecució, que aquí es fa de manera gratuïta", ha afegit.
Nadal ha anunciat que faran el que hagin de fer "amb la llei a la mà" perquè la raó imperi ja que "si ara s'encadenen els assetjats, si no es fa bé s'encadenarà el presumpte perseguidor".
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El que és lamentable és com està actuan la directiva de Emaya, des de que ha entrat a l'empresa el nou govern molts treballadors s'han vist afectats per les seves decisions sense criteris raonables, els treballadors som persones i no números, diuen que tot és per estalviar, ja que l'empresa té pèrdues...han despatxat a treballadors només per a col·locar els seus, això sí que es lamentable!! i és vera, el clima que es respira actualment a emaya és preocupant i malatís. Com pot ser Sr. Garau que estigui actuan d'aquesta manera??em pensava que la seva entrada seria per millorar el funcionament d'aquesta empresa...els aconteixements parlen per tot sols.