TW
3

El president del Govern, José Ramón Bauzá, i la portaveu del PSIB-PSOE en el Parlament, Francina Armengol, es reuniran demà a petició dels socialistes, que demanaran a Bauzá que prengui mesures urgents per solucionar la "situació realment gravíssima" que viuen les Balears.

Armengol ha informat avui en roda de premsa que aquesta reunió la ve sol·licitant des de fa sis mesos i s'ha produït després que Bauzá s'adonàs des de la supèrbia que "no es pot actuar i necessita dialogar amb les forces polítiques i els agents socials".

Les Balears viven una "situació realment gravíssima", ha advertit la portaveu socialista, que plantejarà a Bauzá el que els socialistes consideren que pot ajudar a sortir de la crisi, que passa per incrementar els impostos que més tenen i reclamar a Madrid els 400 milions d'euros per inversions estatutàries corresponents a 2011.

Segons Armengol, l'arxipèlag podria recaptar fins a 630 milions d'euros més, que hauran de servir per posar en marxa un pla de xoc amb mesures concretes per reactivar l'economia i donar treball als gairebé 100.000 aturats que tenen les illes actualment.

Segons l'opinió de la diputada del PSIB-PSOE, la crispació social que estan produint les mesures polítiques -com la modificació de la Llei de Funció Pública- que du a terme el Govern no ajuden en res a sortir de la crisi econòmica.


Pla de xoc

El PSIB ha proposat un "pla de xoc" que permetria "recaptar 530 milions" per invertir en Educació i Sanitat, el qual serà presentat aquest dimarts en la "primera reunió" que tindrà el Govern amb els partits de l'oposició "després de set mesos" de mandat.

La portaveu del grup parlamentari socialista, Francina Armengol, ha detallat que l'esmentat pla recaptaria 130 milions d'euros en impostos provinents de les empreses contaminants, del patrimoni, de les rendes altes i de l'impost de successions.

Els 400 milions restants es recuperarien de la inversió del Govern central que preveu l'Estatut de Autonomía i que "no s'ha cobrat en 2011",ha explicat Armengol. Així, es podria "reactivar l'economia" i encarar "les línies vermelles de l'estat del benestar, que són la sanitat i l'educació."

La socialista ha assenyalat que el seu grup es presenta en una "posició de diàleg" i amb la "voluntat" de realitzar un "treball conjunt" perquè "els gairebé 100.000 aturats de les Balears necessiten mesures concretes i urgents" que no es poden quedar en "retalls i ajusts".