Segons un antic membre del consell d'administració de Sa Nostra, Francisco Juan Simón, l'Executiu va recomanar a Sa Nostra que patrocinàs l'Illes Balears Fòrum, tal com va fer. Ho va dir al fiscal Pedro Horrach en una declaració com a testimoni que és al sumari de l'anomenat cas Urdangarin.
En una declaració en què no amaga l'estranyesa amb què es va viure tot plegat des de Sa Nostra, Simón explica que, a la comissió executiva del 15 de novembre de 2005, els van dir que el 4 de novembre el duc de Palma havia visitat el director general de l'entitat bancària, Pere Batle, per demanar-los que patrocinassin l'esmentat fòrum. El testimoni va afirmar que havia quedat molt sorprès i que fins i tot s'hi va oposar perquè, entre d'altres coses, el congrés en qüestió havia de començar tot just set dies després: el 22 de novembre.
"El director general manifestà que per part del Govern balear s'havia recomanat a Sa Nostra que participàs en l'esdeveniment organitzat per l'Institut Nóos", diu la transcripció de la declaració. Simón hi explicà que el director general i el president de l'entitat ja havien decidit fer-ho. També va dir que just quatre dies abans del congrés se n'informà el consell d'administració i que van acabar dedicant 100.000 euros més IVA als dos congressos de Nóos. El testimoni va afegir que aquesta informació "causà estupor" a la comissió executiva i que tant el president com el director general de l'entitat "semblaven bastant incòmodes amb aquesta petició".
Probablement l'entitat es va veure empesa a pagar més que res perquè la petició la feia un membre de la família reial, de la mateixa manera que això va ser el que va dur el Govern a col·laborar-hi. Així mateix, en el sumari consta que l'expresident del València Club de Futbol Juan Bautista "es va veure obligat" a pagar 30.000 euros a l'Institut Nóos precisament perquè era Urdangarin qui els demanava. El propietari del Vila-real, Fernando Roig, encarregà un estudi de 690.000 euros a la fundació del duc de Palma per trobar patrocinadors per al seu estadi. Segons consta en la declaració que hi ha al sumari del cas, Roig va prendre aquesta decisió "bàsicament" perquè el gendre del rei espanyol era al capdavant de la fundació.
L'Audiència frena Matas
El jutge de l'Audiència Nacional Ismael Moreno va rebutjar ahir assumir la peça 25 del cas Palma Arena, la que fa referència a l'Institut Nóos. Segons Europa Press, considera que la quantitat de doblers que se sospita que es va desviar no afecta l'economia estatal. El procés continuarà en mans del jutge de Palma José Castro. Amb aquesta decisió, Moreno rebutja la tercera petició per escrit de la defensa de Matas per llevar aquesta peça al jutge Castro.
Manos Limpias
D'altra banda, el mateix jutge admeté ahir a tràmit les diligències prèvies i demanà informes a la Fiscalia amb relació a una querella interposada dijous passat pel sindicat Manos Limpias contra Urdangarin i els seus socis. Al seu acte, Ismael Moreno sol·licita concretament a Anticorrupció que l'informi sobre si ha d'admetre o no a tràmit la denúncia que es basa en els mateixos fets i motius pels quals ja són investigats.
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ja fa temps que un periodista que no fa parts i quarts va escriure: "NOS ha venido a ver...". Sí, amb el pronom EN PLURAL, referint-se a més d'una persona, aquelles que varen rebre a Sa Nostra al duc de Palma? En canvi, en aquesta notícia es diu que Urdangarin va visitar a Pere Batle, director general. A una persona, només, va visitar? I a ningú més? Algú recorda qui era el president de Sa Nostra aleshores?
A veure si tot acabarà prescrivint, com amb en Cañellas?
Cap problema, una rebaixeta mes al sous dels empleats públics, i tot arreglat, ja no haurà de tornar un centim, la concordia baix taula del PP-PSOE monarquic ho arregla tot...
Vaja quina casualitat. Per que no s’esmenta com a introductor del Duque de Palma a LLORENÇ HUGUET, aleshores president de SA NOSTRA, i que al cap d’un parell de messos va ser obligat a renunciar a la presidencia de SA NOSTRA per haber cobrat irregularment un “sobresou” de més de 4.000 € al mes per més de DOS ANYS i que va ser “premiat” amb la presidencia del Consell Econòmic i Social de les ILLES BALEARS amb el recolçament del Govern Matas? A les fotos oficial del FORUM és veu ben xalest i content
Iñaki, accelera, que ve sa 3ª ! (república)
Com així es dóna el nom del Director i s'amaga el del President LLORENÇ HUGUET? Unió Obrera Balear va denunciar públicament fa més de quatre anys aquest fet i cap mitjà de comunicació se'n va voler fer ressò aleshores.
S'ha de veure que passarà amb en Matas i amb aquest altre... Estic endarrer de com acabarà això.
Però els doblers no els tornerà i els haurem de pagar nosaltres amb més impostos, pagant per els serveis públics i més d´un empleat públic amb el seu lloc de treball..
... que ens trobem davant de ...