TW
3

José María Rodríguez prendrà possessió del càrrec de delegat del Govern a les Balears aquest dilluns en un acte que presidirà la ministra d'Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, el qual se celebrarà a la seu de la Delegació del Govern de les Balears.

La presa de possessió de Rodríguez tindrà lloc a les 18.30 hores a la seu de la Delegació, situada a Palma. L'acte es realitzarà tan sols tres dies després que el Consell de Ministres acordàs el seu nomenament com a nou delegat del Govern, en substitució del socialista Ramon Socias.

El 'popular' va afirmar aquest divendres, després de conèixer la notícia, que afronta "molt il·lusionat" aquest nova etapa com a futur delegat del Govern. Així mateix, va expressar la seva "satisfacció i agraïment" al president del Govern, Mariano Rajoy, i al Consell de Ministres pel seu nomenament, així com al Partit Popular, per protegir-lo i considerar que està capacitat per a aquesta competència.

"Com sempre m'abocaré per tractar de servir el millor possible als ciutadans de les Illes Balears, que crec és l'única missió que se m'encomana per aquest càrrec", va afirmar als mitjans Rodríguez.

Rodríguez ha estat diputat autonòmic durant les dues últimes legislatures a les illes i va formar part de l'equip de govern de l'Ajuntament de Palma entre 1995-2003. A més, va ser conseller d'Interior en l'Executiu que va presidir Jaume Matas entre 2003 i 2007.

El també president del PP de Palma ostentava des de juny del present any el càrrec de senador autonòmic per les Balears després d'haver estat designat pel Parlament per a aquesta funció.

Amb aquesta designació com a delegat del Govern, Rodríguez previsiblement haurà de deixar el seu escó a la Cambra Alta, cosa que propiciarà que el Parlament hagi de designar el seu substitut en el Senat.