L'acte simbòlic es va dur a terme ahir a la plaça de les verdures de Manacor, oficialment de la Constitució, on a més es va llegir un manifest amb el que Mateu i el secretari d'organització, Dídac Martorell, recriminaren com els successius governs estatals "ens han oprimit com a nació i han atacat la parla catalana i la seva gent".
"El text ens estrangula com poble i ens ha mantingut la soga al coll durant 33 anys". Acte seguit, i amb la participació d'una quinzena de militants de l'organització, es desplegà una pancarta amb el lema "Contra l'opressió, cremam la Constitució" i just després es cremà una representació gegant del text.
Un text 'obsolet'
Des de JERC argumenten que la gran majoria de la població actual no ha pogut decidir sobre el text de 1978 i que "33 anys després ha quedat del tot obsolet". En aquest context, els independentistes asseguren que "té moltes manques democràtiques i una de les més preocupants és que l'Estat espanyol no tolera que el poble pugui expressar què pensa, com ho demostra la negativa a acceptar el dret a l'autodeterminació dels pobles."
Finalment, Mateu ha recordat que la Carta Magna "imposa un règim monàrquic que xoca frontalment contra les idees de justícia social i llibertat que nodreixen el pensament de les Joventuts d'Esquerra". "La monarquia és la màxima expressió d'una societat arcaica, injusta i amb privilegis per a uns quants".
100 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Estic més tranquil que una beata acabada de confessar i, per cert, el futbol m´interessa tant con la vostra independència, mem si m´entens, rei.
1972, rei (d'Espanya): Tranquil·litza't, pareix que encara estàs afectat per l'1-3 de dissabte.
ok, gràcies el llegiré qui te l'ha recomanat en Jorge Campos o en Delgado?
||*||.....no em parlem més, m´has convinçut, he estat tan cec....Visca la Terra Lliure!! Fora espanyols de la nostra terra.!!! Barça, botifarra, calçots i castellers, siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
A tots els espanyolistes de llengua de serp vos recomano aquest llibre "Las frases más feroces de la derecha de la caverna" de José María Izquierdo. Vos agradarà, estareu en la vostra salsa. Pareix que dius el dimoni dins vosaltres... I Mallorquín de Mallorca, si vols ofendre ho tens malament... No passis pena, ja posaré el meu accent al llinatge, veig que et preocupa molt... Ara, si mires tan prim al manco escriu correctament la teva frase... I si tant poc t'agrada la nostra cultura ja saps el que has de fer...
1972, rei (d'Espanya): Una pregunta: els territoris que els castellans de "Castilla la Vieja" varen conquistar als moros van dins el pack d'Espanya? Ah, per cert, jo som mallorquí de la regió insular que juntament amb altres regions continentals formam la nació catalana sencera; es pot dir, com és tradicional dins la nostra cultura, que som català de Mallorca.
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: no responguem ni valorem els comentaris en espanyol.
Perdona, "Toni" tens raó, no són 500 anys, són 522 per cap baix. Pel que fa a la resta del que em dius, crec que no has llegit bé el que vaig escriure, però, ja que ho dius, qualsevol "moro" com tu dius tendria el mateix dret que tu a reclamar aquests territoris, que és allò que jo deia. Deu carinyo.
1972, rei (d'Espanya): Els catalans som humans com els espanyols, portuguesos, francesos, italians, etc. -en això no som diferents- i, per això, tenim dret a un estat independent com tenen ells.
@1972: Els moros no van estar 500 anys a les nostres illes. D'altra banda, qualque "omeya", com dius tu, es podria queixar; però no els espanyols, tan cristians i castellans ells, que ja s'adjudicaren el seu territori per reconquistar; igual que el rei En Jaume s'adjudicà el que ens corresponia als catalans. ¿O és que tu ets moro o partidari de reimplantar l'islam a Mallorca?