Rotger, amb Bauzá i amb Gómez, s'havia mostrat a favor de fer públic, el patrimoni dels diputats, però ahir hi votà en contra. | J.Torres
Els ciutadans de les Illes no podran saber quin és el patrimoni dels seus diputats ni si ha augmentat mentre ocupaven el càrrec. La majoria absoluta del PP vetà ahir al Parlament una iniciativa del PSM-IV-E en aquest sentit, tot i que mesos enrere els populars pactaren amb el PSOE a Madrid per poder fer públic els béns dels diputats al Congrés i dels senadors, i tot i que el president del Parlament, Pere Rotger (PP), s'havia mostrat a favor de traslladar la mesura a les Balears.
La iniciativa del PSM, que suposava modificar el reglament de la Cambra, obligava els parlamentaris a presentar -quan assumeixen l'escó i quan el deixen- una declaració dels seus béns patrimonials i de les activitats econòmiques que els proporcionen ingressos i una còpia de la declaració de la renda. Aquestes dades es publicarien al butlletí del Parlament.
Si els socialistes hi donaren suport, els populars justificaren la seva negativa afirmant que la mesura suposava reformar el reglament de la Cambra, que s'acaba de modificar fa set mesos, i implicava que fos a partir d'una iniciativa unilateral i no del consens.
"Són excuses de mal pagador", considerà l'impulsor de la proposta, el nacionalista Antoni Alorda, que l'havia defensada com a "imprescindible", perquè "s'ha abusat" de la confiança de la gent, s'ha "robat" a l'erari públic i s'ha perdut la credibilitat en els polítics. "Calen actuacions", afirmà, i recordà que la imputada en el cas CEDEIB, Antònia Ordinas, acaba de retornar 600.000 euros i que dilluns s'escorcollà l'Institut Nóos en el marc de la investigació sobre el Palma Arena.
Alorda, que apujà el tò després de la negativa del PP, afirmà que si a Madrid s'aprovà la mesura és, en part, per culpa del que passà a les Balears amb el Govern de Jaume Matas, que era "una cova de lladres", i apuntà l'exconseller Josep Juan Cardona, imputat en la trama del CEDEIB. "Necessitam gestos contundents per recuperar la credibilitat i el PP hi hauria de ser el més interessat", advertí el diputat, que demanà als conservadors que "reintegrin els doblers", ajudin a millorar la transparència i "no s'amaguin darrere subterfugis" ni "excuses".
"Els qui haurien de tornar els diners públics són vostès amb el tren", li respongué el popular Fernando Rubio, que criticà que "hi ha membres del Govern d'Espanya que estan sota sospita i no tenen la vergonya de dimitir", en una clara al·lusió al ministre de Foment, José Blanco. Rubio acusà Alorda de fer "política per sortir als titulars". Defensà que aquest tipus de reformes s'ha d'impulsar des del consens i amb seriositat i no a cop de "política de pancarta" i "amb la comèdia d'avui".
Al marge d'això, el Parlament sí que aprovà una iniciativa socialista, que quedà desnaturalitzada, per crear una ponència parlamentària que elabori amb participació social un pacte per l'educació. Finalment, el PP rebutjà una proposta del PSOE per regular els drets dels ciutadans davant les operadores de telefonia mòbil, fixa i d'internet.
13 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ja tornam a tenir trols cridant a l'abstenció dels que estimam aquesta terra i les seues arrels (públic potencial dels pocs mitjans en català que tenim) per notícies relacionades amb les màfies que, de ben segur, ells aniran a votar. PP de la "nueva Mallorca" = colla de mafiosos colonialistes. PSOE = "poli bo" que alimenta i promociona el colonialisme fent-nos rialles i gratant-nos la panxa. Cal obtenir representació anti colonialista perquè nosaltres mateixos tinguem constància que encara hi som, que no han guanyat.
CAL BOICOTEAR LES PROPERES ELECCIONS NO VOTANT AQUESTA PANDA DE LLADRES!
Gomez i Bauzá, de cada vegada mostren mes el llautò, mostran el que son : dos vulgars cantamanyanas mes.
Com deia aquell entrenador: "no hase falta desir nada más"
Aquest Fernando Rubo que no passà per el Jutjat acusat de no se quina de les moltes malifetes del PP?.Que parli de dimisions un membre del PP desprès de l'espoli que ens feren a mès de fer riure fa ràbia.El ministre Blanco ha estat acusat per un presumpte delincuent que ha rebut moltes ajudes de la Xunta de Galicia governada per el PP.Quant en el PP Balear volen dir qualque cosa i no s`atreveixen els portaveus fan parlar aquesta especia de mequetrefe de Fernando Rubio.Es veu que el tenen per fer-li fer els mals papers.
Tenen molt que amagar.Basta veure els (presumptes) robatoris entre el 2.003 i el 2.007.desde dl President fins el darrer carrec pùblic (presumptament) ens robaren un cosa mai vista,I ara qua han tornat (presumptament) ens tornaràn buidar les butxaques,mentre les seves s'aniràn omplint,les seves i la dels seus parents i amics comper exemple les d'un que apaga focs.
Estan empegueïts de ser rics? Que ho só, de...
Quina democrasi es le que tenim, si es nostros politic son, voluntariament oscurs, en le seva tresperansi. Baste recorda el piset del Bauza, per sebre com respeten ses sentencis.
No cal comentar rès, ells tots sols ho díuen tot.
el PP no és aigua clara mai i ja no tenen ni vergonya...