Alumnes del taller de cuina que l'entitat ha deixat d'oferir. | Amadip-Esment

TW
0

Amadip-esment s'ha vist obligada a suspendre els tres cursos de formació que oferia feia més de quinze anys per manca de doblers. La mesura afecta 55 persones amb discapacitat, que ja no podran seguir la formació aquest mes de novembre en els cursos de cuina i sala, neteja i bugaderia, i jardineria. Els tallers de formació són essencials perquè aquestes persones tinguin una projecció laboral. Des de l'entitat alerten que, "si no hi ha formació, és impossible la inserció laboral". Fins ara, els cursos totalment subvencionats amb fons públics tenien una durada d'un any i permetien als interessats inserir-se en el mercat laboral ordinari o en algunes de les àrees de serveis que ofereix l'associació, que l'any que ve celebrarà els 50 anys de la seva fundació.

Actualment, el col·lectiu atén 750 persones amb discapacitat intel·lectual i dóna feina a 500 persones, 175 de les quals tenen algun tipus de discapacitat. Alguns dels serveis que Amadip ofereix són el d'impremta, de jardineria, de neteja o de restaurant. A part d'oferir aquests serveis, també disposen de pisos tutelats i d'una residència de majors. Des d'Amadip no volen precisar els milions d'euros que els deuen les diferents administracions, però recorden que són l'entitat més gran de les Illes que atén persones amb discapacitat. Dimecres, el Tercer Sector, del qual forma part Amadip, denuncià que el deute del Govern, consells i ajuntaments amb les 86 entitats de la xarxa ascendeix a 24 milions d'euros.

El deute que acumulen amb ells les diferents administracions ja els ha portat a fer un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) temporal i a suspendre els cursos de formació. Tot i la incertesa, la solidesa del projecte els està permetent tirar endavant projectes força exitosos, com la comercialització del seu propi vi, un 40% de la producció del qual s'ha exportat. Precisament ahir, el batle de Palma, Mateu Isern, visità les instal·lacions de Son Ferriol i les obres del futur centre d'aprenentatge, innovació social i oci, Espai Weyler, però des del Consistori no precisaren si hi haurà doblers per al projecte.