Cabrer ha informat d'aquesta reforma que té per objectiu la recuperació econòmica. | T. AYUGA

TW
1

Els populars proposaran aquest dimecres en el ple del Parlament establir una bonificació del 100% en la cotització a la seguretat social a les empreses que contractin menors de 30 anys, dones i aturats de llarga durada majors de 45 anys.

La portaveu del grup parlamentari popular, Mabel Cabrer ha informat avui en roda de premsa que en el pròxim ple el Parlament aprovarà instar al Govern central i autonòmic a establir aquesta bonificació del 100% en la cotització durant el primer any de contracte.

Aquesta mesura forma part d'una proposició no de llei (PNL) que han presentat els populars sobre una reforma fiscal que té com objectiu la recuperació econòmica.

La mateixa PNL planteja bonificar amb 3.000 euros els autònoms que contractin el seu primer empleat, la reducció de l'IVA per les activitats turístiques al 4%, i que les empreses només paguin aquest impost quan les factures ja estiguin cobrades i no quan són emeses, com ocorre ara.

Els populars instaran, a més, al govern central i a l'executiu balear a una modificació fiscal de l'impost de societats, a fi d'establir incentius a activitats d'innovació i a la internacionalització de les empreses, entre altres propostes.

La PNL planteja incorporar una excepció del 99% per als "business angels" (àngels de negocis), similar al de les entitats de capital de risc; així com fomentar aquesta figura d'inversor.

Una altra proposició no de llei, que serà aprovada en el ple del Parlament, insta el Consell Superior d'Esports a subvencionar el 100% del cost del desplaçament dels equips i esportistes de les Balears a la península i les Canàries per participar en competicions esportives estatals.

"Ara més que mai, a causa de la difícil situació econòmica, és fonamental que els esportistes balears puguin rebre els ajuts institucionals que per llei els corresponen i que els permeten participar en condicions d'igualtat", ha assenyalat la portaveu popular.