A final de 2003, el grup presentà una maqueta per fer el parc. | J. TORRES

TW
55

La promotora danesa Theme Park Group torna a escena amb les mateixes intencions de fa set anys enrere: construir un gran parc temàtic de 100 hectàrees a la zona de la badia de Palma. L'accionista i director de Màrqueting de l'empresa, Dean Sinclair; el conseller delegat de l'entitat, Per Pedersen, a més del director tècnic, Emilio Tramullas, es reuniren ahir amb el president del Govern, José Ramón Bauzá, per exposar-li la intenció de construir aquest projecte turístic i d'oci, que suposarà una inversió privada d'entre 200 i 300 milions d'euros, segons manifestà Sinclair davant els mitjans al final de la reunió. L'empresa es dedicarà en els propers mesos a cercar un terreny on poder ubicar-hi el projecte.

Tot i que els representants de la societat no concretaren els solars que s'estan valorant, l'entorn de la Platja de Palma es planteja com una de les opcions més probables. Prova d'això és que a la trobada també hi eren presents el primer tinent de batle de Turisme, Coordinació Municipal i gerent de la Platja de Palma, Álvaro Gijón, i el batle de Llucmajor, Joan Jaume Mulet. A banda, Tramullas tampoc no descartà gens la possibilitat que aquesta zona de la badia fos la idònia per a aquest macroprojecte de 100 hectàrees. Tampoc no refusà l'opció d'haver de desqualificar sòl per poder urbanitzar aquest macrocomplex d'oci, que girarà a l'entorn de cinc àrees temàtiques, una de les quals anirà sobre les "aventures dels pirates de les Balears", manifestà Tramullas.

Els representants de la gran companyia danesa expressaren la "complicitat" que han tingut per part de l'Executiu a l'hora de fer realitat aquest projecte. "Hem volgut aprofitar la gran oportunitat política i econòmica per tornar a presentar el nostre projecte", assegurà Sinclair. Segons aquest accionista, la proposta generarà uns 2.000 llocs de feina durant la seva construcció i entre 450 (temporada baixa) i 800 empleats (temporada alta) que faran feina a les instal·lacions, més el triple de llocs de feina indirectes. La previsió és atreure 1,5 milions de turistes.
La idea de construir aquest parc temàtic va sorgir fa dotze anys i el 2003 el grup presentà una gran maqueta al Palas Atenea. Llavors, es decantà per Calvià per la bona sintonia que tingué amb el batle, Carlos Delgado, que ara és el conseller de Turisme. Al final, el grup es féu enrere. "Ara hem vist una seguretat jurídica", manifestà Sinclair.

 

Afinitat amb Delgado

Tant l'Ajuntament de Calvià, que liderava Carlos Delgado, com la promotora treballaren el 2005 en aquest projecte per cercar-li una parcel·la idònia. Fins i tot es va presentar una maqueta al Palas Atenea a final de 2004. Per fer el projecte, es va pensar a reclassificar terrenys com a urbanitzables. Llavors, el parc temàtic responia plenament a les expectatives que Delgado tenia per a Calvià amb la idea que projectes d'aquestes característiques situarien Mallorca en el mapa turístic europeu.