El ple ha aprovat per assentiment una declaració institucional en la qual demana que aquest projecte sigui declarat prioritari per la Unió Europea.
La declaració destaca que el Corredor és un dels eixos "essencials i prioritaris" per a la cohesió d'Europa i Espanya i que el seu desenvolupament crearia llocs de treball estables i milloraria la competitivitat de les empreses de les zones per on transcorreria.
Apunta així mateix que aquestes regions són i han de seguir essent" un dels eixos industrials més importants d'Europa.
El Corredor Mediterrani suposaria la creació d'una xarxa ferroviària de transport de mercaderies que uniria els principals ports peninsulars des d'Algeciras fins a Girona i la reducció dels costos de les importacions de les Balears, i permetrà augmentar els marges de les exportacions.
El pròxim 19 d'octubre la Comissió Europea decidirà si dóna el vistiplau a aquest projecte que suposaria una inversió de 32.000 milions d'euros en dues línies ferroviàries que travessarien tot el corredor en el termini 2014-2020.
Aquesta línia ferroviària nacional transversal tindria 1.300 quilòmetres, amb una per a mercaderies i una altra d'alta velocitat per a viatgers.
Aniria paral·lela a la costa mediterrània per quatre comunitats autònomes i 11 províncies, unint cinc de les majors ciutats espanyoles, accedint als seus ports, nodes logístics i grans centres industrials.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Què pinta el senyor Bauzà a Madrid o on sigui defensant un sistema FERROVIARI QUE NO ÉS PER MALLORCA, mentre tanca la porta a acabar uns míssers 10-20?? KM de via per Artà?????
Fa 20 anys que en parlen, però ni PP ni PSOE espanyols el volen. Ells defensen el corredor central que ha de travessar els Pirineus i que és molt més car; quan les mercaderies arriben en barco pel Mediterrani i les matèries primeres agricultura i indústria, es generen al Mediterrani; però com que ens tracten com a colònies, no tenen altra idea que endur-se'n els nostres diners cap a Castella, en lloc d'invertir on fa falta. A Europa els han dit que no volen finançar el corredor central, que el que es necessari és el del Mediterrani. Què faran? Ja ho veure'm.