El PSIB amenaça impugnar el procés de selecció dels nous directius d'IB3

El diputat Cosme Bonet ha dit que els responsables polítics de l'ens hauran de respondre per la seva "mala gestió" davant de la Comissió de Control

Bonet censura que a IB3 es viu 'un desastre rere un altre desastre'. | J. TORRES

TW
1

El portaveu adjunt del PSIB en el Parlament, Cosme Bonet, ha amenaçat impugnar en els tribunals el procés de selecció dels nous directius d'IB3 posat en marxa pel Govern, per a la qual cosa ha revelat que els advocats del seu partit ja estan estudiant aquest "concurs de mèrits" per decidir si finalment es recorre, ja que "no es pot consentir una il·legalitat més en tot aquest assumpte". Als passadissos del Parlament, Bonet ha mostrat el seu "respecte" per tots els professionals que han estat al capdavant d'IB3, si bé ha criticat les "equivocacions, els errors, les improvisacions i la mala gestió dels responsables polítics" de la ràdio i televisió públiques de les Balears.

Així, ha dit que aquests responsables hauran de respondre per la seva "mala gestió" davant de la Comissió de Control d'IB3, mentre ha insistit que les seves decisions podran ser "impugnades o recorregudes" pel PSIB. "Hi ha una certa complexitat jurídica i esperarem a veure com acaba tot aquest procés de selecció dels directius d'IB3 si bé no sabem com acabarà i en funció de com conclogui prendrem una decisió o una altra, encara que això està a les mans dels nostres advocats", ha assenyalat.

D'altra banda, Bonet ha censurat que a IB3 es viu "desastre rere desastre" després del nomenament "molt desafortunat" del conseller de Presidència, Antoni Gómez, com a "director general" de l'Ens i després que no s'aconseguís un acord per nomenar un nou director. A més, ha indicat que l'Executiu ha donat "per trencades les negociacions", ja que des del passat 30 d'agost "no ha volgut parlar amb el PSIB, ni ha contestat les nostres peticions de continuar negociant".

Per al portaveu adjunt del PSIB a la Cambra, el procés de selecció es tracta d'un "nou capítol d'aquest continu despropòsit amb una sèrie de nomenaments de directius que es van filtrar a la premsa i resulta que en aquest moment no sabien que aquests directius estaven afectats per una Llei del mateix Govern". D'aquesta manera, ha considerat que aquest fet "no fa més que donar la raó" al seu partit en el sentit que IB3 està "mal gestionada, ja que, segons la seva opinió, Gómez està desfent tot el treball que s'ha aconseguit avançar en aquests anys, després d'aprovar una Llei amb un gran consens parlamentari".