Miralles els acusa d'una estafa continuada i assegura que els Ruiz-Mateos li deuen 13.931.087 euros, més els interessos de demora, per l'establiment turístic, sobre el qual a més pesa una hipoteca de 19 milions d'euros. La querella criminal relata que el maig de 2006 la societat Calwell, que administrava Zoilo Pazos, va adquirir amb l'aval dels Ruiz-Mateos l'hotel Eurocales, situat en Cales de Mallorca, en el municipi de Manacor.
Referent a això, el nebot de l'empresari ha explicat que l'únic que sap d'aquest negoci és que es va produir la compra, però que que ell no va intervenir "per a res" en les negociacions i que no coneix si més no per quant es va comprar. "Vull aclarir que l'únic que puc dir és que vaig firmar perquè el meu oncle José María me'l va dir i per la confiança plena que tenc en ell i en tota la família, però no es res de les negociacions", ha dit l'imputat a la jutgessa.
Ha afegit que sol posteriorment, amb la lectura de la querella, s'ha assabentat d'aquestes qüestions. A preguntes de l'acusació, exercida per Isabel Fluxá, Pazos ha explicat afirmat que tampoc no sap si la societat Calwell es va crear expressament per a la compra de l'hotel.
Ha relatat que és administrador d'algunes de les empreses del grup dels Ruiz-Mateos, càrrecs pels quals no cobra cap diner, encara que ha agregat que no sap les responsabilitats que comporta ser administrador d'una societat. També ha dit que actualment cobra una nòmina dins del grup en qualitat de comercial, en concret en temes de xocolata i vi.
En la querella contra els Ruiz-Mateos, Miralles indica que es va renegociar diverses vegades el pagament de l'hotel, sense que els compradors pagassin les quotes perquè, afirma, es trobaven a punt de la suspensió de pagaments. Per a Miralles, això demostra que Ruiz-Mateos i els seus fills van fer gala d'una falsa solvència per adquirir l'Eurocales i van actuar de mala fe en constituir una hipoteca de 19 milions sobre l'establiment que no van emprar ni per pagar el que devien ni per fer millores a l'hotel.
Al principi estava citat per error de nou aquest dijous José María Ruiz-Mateos pare i el seu fill Zoilo, però finalment declararan aquell dia dos dels seus fills, Àlvaro i José María. Demà el dimarts també està citat un germà d'aquests dos últims, Javier Ruiz-Mateos. José María Ruiz-Mateos pare havia d'haver comparegut davant del Jutjat d'Instrucció 3 el passat mes de juliol, però va al·legar una malaltia respiratòria i el seu advocat va indicar que l'empresari té problemes neurològics. Per això, l'acusació ha demanat un informe mèdic que avali aquestes malalties i reclamarà que, en cas que no pugui desplaçar-se a Palma, se li prengui declaració a Madrid.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.