El Govern del PP ha decidit eliminar un projecte pilot que havia aconseguit reduir de manera significativa l'absentisme escolar i les expulsions de classe als instituts d'Educació Secundària. El projecte, que tenia per objectiu evitar la conflictivitat, s'aplicava des de 2008 a vuit centres de les Illes, la majoria de més de 500 alumnes i que es podrien considerar potencialment conflictius. Els responsables dels instituts han conegut ara, en tornar de vacances, que ja no podran disposar d'aquest projecte per al proper exercici escolar.
El pla pilot tenia un pressupost de 300.000 euros per curs i suposava la contractació de vuit tècnics especialistes. El projecte ara anul·lat suposava destinar vuit tècnics d'intervenció socioeducativa als centres que, havent-ho demanat, havien estat seleccionats a través d'un concurs públic. Els tècnics, que havien de ser educadors o treballadors socials contractats a través de la Fundació Estel, tenien la missió d'evitar conflictes relacionats amb l'absentisme escolar, la violència a les aules o les expulsions de classe.
El projecte era finançat per la Conselleria d'Educació i per la d'Afers Socials i cadascuna hi aportava 150.000 euros a l'any. Des del curs 2008-2009, es portà a terme a l'institut Politècnic de Palma, al Juníper Serra de Palma, al Josep Sureda i Blanes de Palma, al Can Peu Blanc de sa Pobla, al de Calvià, al de Felanitx, al Cap de Llevant de Maó i al Quartó de Portmany de Sant Antoni de Portmany. Es tracta en tots els casos d'instituts grans, la majoria amb més de 500 alumnes, i potencialment conflictius, amb alts índexs d'alumnes repetidors i percentatges alts d'alumnat estranger. Tot i que l'anterior Govern tenia previst duplicar el nombre d'instituts que se'n beneficiaven, les restriccions econòmiques finalment no permeteren ampliar el projecte. Els centres n'estaven satisfets.
Eliminat el programa d'absentisme escolar
Estava en marxa des del 2008 a vuit centres educatius
Palma 16/09/11 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Donava cap resultat aquest programa?
Perfecte: com més malament facin les coses... millor! Estan organitzant un desastre tan gran que quan se n'adonin no sabran com sortir-se'n. Això sí, mentrestant patirem.
Una prova més que el conseller d'educació o bé no en té ni idea del que passa als centres públics, o bé se'n fot rematadament del que hi passi. Acostumat a la flor i la nata de l'estufera dels fills de la privada, això de la pública li deu sonar a tercera dimensió. SOS.