Reaccions dels sindicats
Segons el conseller, "la mesa de l'ensenyament públic està oficialment convocada i després ja rebrem la concertada", remarcà. El cert és que ahir horabaixa cap sindicat (STEI-i, FETE-UGT, ANPE, FECCOO) no n'havia rebut encara la convocatòria oficial. És més, des de l'STEI-i, Biel Caldentey recordà que "demanam la mesa de l'ensenuament públic des d'abans de l'inici del curs per parlar de diferents temes i no ens han dit absolutament res". Tots els sindicats educatius coincidiren a valorar la mesura com una mala notícia pel sistema educatiu balear, que cada vegada disposa de menys recursos. Així mateix, defensaren que actualment els docents de les Illes ja imparteixen més de les 18 hores lectives que diuen des de la Conselleria i que cal sumar-hi les hores complementàries que han de fer per compensar les lectives.
De moment, la crisi ja ha aportat els primers canvis financers a Educació. Una de les primeres mesures que ahir es comunicà als directors de Secundària és que a partir d'ara les transferències econòmiques de despesa corrent als centres es faran mensualment. Davant la possibilitat d'establir un calendari de pagament del deute, es faran aportacions cada mes en comptes de ser cada quatre mesos, com fins ara.
La directora del Sureda i Blanes reclama més seguretat per a l'institut
La directora de l'IES Josep Sureda i Blanes, Azucena Ibáñez, reclamà ahir davant el president del Govern, José Ramón Bauzá, i el conseller d'Educació, Cultura i Universitats, Rafel Bosch, la readmissió del vigilant de seguretat.
Es tracta del vigilant de seguretat que hi havia al centre fins a principi d'any i que Educació acomiadà. Ibáñez també reclamà la readmissió d'un tècnic d'intervenció socioeducativa que fou acomiadat el mes d'agost passat. El president i el conseller d'Educació inauguraren ahir el curs escolar assistint a l'institut del barri de Son Gotleu. Segons Bauzá, l'elecció d'aquest centre era una mostra de reconeixement pels excel·lents resultats obtinguts pels seus estudiants a la Selectivitat.
Bauzá visità diferents aules de l'institut i preguntà a alguns escolars què és el que volien estudiar. El president els digué que estudiar "val la pena" i els demanà que entenguessin que, si els professors eren estrictes, era pel seu bé. Un cop finalitzà el recorregut per l'institut, Bauzá, el conseller d'Educació, Rafel Bosch, i la directora de Planificació, Inspecció i Infraestructures, Mercedes Celeste, es reuniren amb la directora del centre, Azucena Ibáñez, i el professorat a la sala d'actes. Bauzá assegurà que "Balears no ha sortit als mitjans per la reestructuració de docents com altres comunitats, i això és una mostra de l'aposta que s'hi ha fet".
Aquestes són algunes de les paraules que dirigí Bauzá a professors i periodistes, tot i que posteriorment el president volgué quedar a soles amb els docents i així tenir una trobada més privada durant l'hora de pati dels infants. Durant l'encontre privat, Bauzá els transmeté que l'educació és una prioritat per al seu Executiu i que faran tot el possible per atendre'n les peticions. De la seva banda, Bosch els explicà la importància que té l'elecció de llengua en un centre educatiu i la importància d'aplicar-ho.
20 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
MOLT D'ACORD amb en tanmateix, EXCEPTE amb la valoració que fa del psm, um i successors. La descripció que fa dels "progres" dirigint una empresa és exacta. És una manera soviet de funcionar. Socialisme. Comunisme reciclat. L'antítesi de la llibertat i del progrés.
Estornell, per alusions te contest: 1.- Agafa la definició de "demagògia", i fixa't que me l'apliques malament. 2.- Me véns a dir que tenc idees reaccionàries, perquè me fiques dins el grup de gent que critica la LOGSE. Bé, en el bon sentit de "reaccionari" com a persona que s'oposa a la innovació, de vegades ho som. I quin problema hi ha? Pens que una cosa quan funciona bé és millor no tocar-la. Això és dolent? 3.- Sembla que no tens ni idea del psicòleg "titular" que hi havia a l'institut esmentat fa 12 anys. O bé el coneixes molt bé. Informa-te'n abans de defensar-lo, perquè jo el vaig haver de patir! 4.- I xerrant de "reaccionaris", però en sentit polític: en aquell temps part de la cúpula directiva se les donava de "progres", perquè simpatitzaven amb les idees PSMeres (cosa que jo respect profundament, perquè per mi és una força política nacionalista amb seny, no com els venuts d'UM i successors), però només ho eren de boqueta, perquè imposaven disciplina repressora a la comunitat de professors que no els éren afins, amenaçant constantament amb la visita de la totpoderosa "inspectora" (en aquell temps governava el Pacte de Progrés). Bé, els seus modals semblaven de l'època de la Gestapo o les SS. Per tant, no me parlis de "reaccionari" quan no tens ni punyetera idea del que vàrem patir un ampli sector del professorat d'aquell institut en aquell temps.
Filiprim!!!! I amb aquestes condicions encara fas feina a una concertada??? Amb el "xollo" que tenim a les públiques. Au, venga!!! posa't a estudiar oposicions i vine a fer feina amb els privilegiats!!!!!!!!!!!
No ens fareu callar malgrat ens segueu la vida No ens fareu callar, hereus sou de dictadura. No deixarem de cantar per molt que tengueu mà dura. No per esser majoria la raó vos fa costat. Expressar-nos amb llibertat és lluita de cada dia.
Tanmateix, o no m'has entès o fas de no entendre'm. Jo fins ara no he defensat res. He dit que fas demagògia, i ho repetesc. Quan dius que no fa falta donar més arguments crec que t'equivoques. No tenim perquè acceptar les teves opinions, ni les de ningú pel simple fet que ho vegi de la seva manera. El fet d'haver estat 12 anys a l'IES Llucmajor no és cap argument a favor o en contra de res. I l'opinió que els psicopedagogs del teu insitut (no els psicopedabobos) segons el teu criteri no practicassen cap idea no és motiu per insultar-los, ni tampoc argument a favor o en contra de cap llei educativa, això és més bé un descrèdit per una persona que no és capaç de respectar a un altre que la seva feina. Quan dius "les estadístiques del fracàs canten" tens raó, però això no és atribuïble en exclusiva a la LOGSE o a una altra llei d'educació. Hi ha molts de factors que influeixen en l'èxit o el fracàs escolar, els que jo crec més rellevants: la disposició dels alumnes per aprendre, l'ensenyament que reben, la situació socioeconòmica de les famílies, els recursos educatius disponibles, la valoració social de la docència ... Aquests factors, entre d'altres, tenen una incidència directa sobre l'èxit escolar; per tant, no podem ser tant simplistes en les afirmacions; i molt manco tant categòric com ets tu. Per acabar. Me fa la impressió que tens mania a la LOGSE, com n'hi tenia el PP, i per això el 2002 la va derogar amb la LOCE. He vist molts professors que criticaven la LOGSE perquè els obligava a atendre a tots els alumnes i, ells, solament volien ensenyar als bons. Aquest és un plantejament extremament conservador i excloent propi de les persones reaccionàries.
Collonut! Jo, que faig 24 hores lectives a unes escola Concertada (més tots els patis i sis de complementàries al centre i no-sé-quantes a ca nostra) també en faré 21, senyor conseller?
Ja veix que n'Estornell té bones aptituds per ser un bon polític: xerrar de demagògia (paraula estrella dels polítics) i defensar l'indefensable. Perquè ho sàpigues, vaig tenir la sort (o desgràcia) d'estar de professor a un institut, i per això puc parlar amb coneixament de causa. Els psicopedabobos als que faig referència, també els vaig conèixer, i només servien per donar idees, però ells no en practicaven ni una! Si vols més referències: Institut de Llucmajor fa devers 12 anys. Crec que no fa falta donar més arguments; per cert, quins dónes tu, per estar a favor de la LOGSE, quan les estadístiques de fracàs canten?
Per favor, alerta què votau a les eleccions estatals. És el moment d'actuar, després no servirà de res queixar-se.
Aquest Govern té mania a tot el que és públic però l´educació és el sector al que té més mania. No sols és pensar en els doblers que guanyaria si la feina dels funcionaris la féssin empreses seves amb quagtre inmigrants mal pagats,a més d´això a l´Educació hi ha el poder per manipular i moldejar els alumnes a la seva conveniència, ho sento milt dir-ho, però no s´aturarà, anirà aplanant els drets de tots un per ún.i això ja es pot comprovar, per que amb tres mesos de Govern no n´ha fet NI MITJA DE BÉ, TOT ÉS DESTRUCTIVITAT I MALDAT i LI QUEDA MOLTENCARA MOLT TEMPS PER FER DESASTRES.
Dir que la LOGSE no va tòrcer l'educació és una afirmació de màxim cinisme. Cert que la feina del professorat no es pot mirar només per les hores de classe. Seria com mirar la feina d'un futbolista per les hores de partit que aquest fa.