Una manifestació de la concertada per l'equiparació de sous amb la pública, el 2004. | Joan Riera - J.Morey
El Govern de les Illes torna a acumular un deute de 6 milions d'euros amb l'escola concertada, tal com confirmà ahir el portaveu de Plataforma en defensa de l'ensenyament concertat de les Balears, Bernat Alemany. Tot i que el passat 1 d'agost el Govern abonà 3 milions d'euros corresponents als concerts de març a abril, tornen a quedar pendents els pagaments de maig a agost. Per això, dimecres que ve la Plataforma té prevista una reunió amb el conseller d'Educació, Cultura i Universitats, Rafel Bosch per tal de poder començar el curs "amb una mica d'orientació", segons paraules d'Alemany.
Respecte de les mesures que podrien emprendre els centres en cas que el Govern no pugui afrontar el pagament, Alemany apuntà que no es plantejaran cap mesura fins que no es reuneixin amb el conseller. Ara fa un mes, quan el Govern no els pagava, anunciaren que es veurien obligats a fer un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO).
Tot i el deute que novament s'acumula, Alemany es mostrà ara més tranquil que no pas fa uns mesos. "No veim perillar el començament de curs ni el sou dels professors, perquè no es paguen d'aquesta aportació". Allò que sí que fa patir a Alemany són els proveïdors, amb l'última transferència de l'Executiu "vam poder liquidar només part del deute que hi teníem".
Bones perspectives
Pel també president de la patronal Escola Catòlica, les perspectives pel curs 2011-12 per a la concertada són bones. "Si agafam l'històric com a indicador, a la matrícula d'Infantil, a 3 anys, enguany hi haurà sis alumnes més", indicà Alemany. Tot i la crisi, l'educació concertada continua sent una opció molt vàlida per a moltes famílies que "com a mínim tenen expectatives de mantenir els fills al centre fins a 4t d'ESO".
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Mateix sou per a la concertada amb les mateixes condicions d'admissió i de treball que a la pública.
Quina llàstima que encara no hagin fet tot el possible perquè la carta de relacions laborals (conveni estatal) per signar-la! Encara tenim els salaris de 2008, però devaluats! I això són els de la Plataforma! Això es diu eficàcia!