PSM-IV-ExM confia a conèixer els detalls d'aquesta reforma, però considera necessari afrontar aquesta modificació de la Constitució des d'una perspectiva "més àmplia, de consens i quant al contingut també", afegeix la nota. La coalició considera oportú que aquesta reforma es tractin temes relacionats amb l'equilibri econòmic de l'Estat com l'aportació que realitzen les comunitats autònomes.
En aquest sentit, ha proposat que la modificació de la constitució inclogui un sostre per a les aportacions tenint en compte el model alemany, on les regions federals no retornen al govern més d'un 4% del PIB, i ha recordat que, actualment, les Balears aporten fins un 14%.
IniciativaVerds
IniciativaVerds ha qualificat d'"antidemocràtic" i com una "doble bufetada al poble espanyol" la reforma de la Constitució que ha proposat el Govern i que el PP recolza per fixar un sostre de la despesa pública. La formació ecologista recorda en un comunicat que "la sobirania rau en el poble i no en les institucions", per la qual cosa qüestiona l'aprovació d'aquesta reforma constitucional a través d'un tràmit "exclusivament parlamentari i d'urgència".
"Suposa una minva de la qualitat democràtica d'aquest país, un menyspreu a la participació ciutadana", ha assenyalat. Es tracta, ha afegit el partit polític, d'una mesura per tranquil·litzar els mercats financers; el que significa que se sacrifiquen els procediments democràtics i el benestar de la gent amb una mesura conjuntural per donar confiança a uns mercats que han demostrat ser completament irracionals i moguts exclusivament per l'afany de lucre". IniciativaVerds ha anunciat que s'afegeix a les demandes populars perquè hi hagi un referèndum sobre aquest tema i donarà tota la difusió possible.
Esquerra Unida
Esquerra Unida proposarà la creació d'una plataforma política a les Balears per exigir la convocatòria d'un referèndum per aprovar la reforma a la Constitució proposada pel Govern amb suport del PP. EU ha qualificat en un comunicat de "indecent" l'acord al qual ha arribat el PSOE i el PP per reformar la Constitució perquè ha estat realitzat amb "nocturnitat i traïdoria".
La formació política exigirà la convocatòria d'un referèndum sobre aquesta reforma constitucional i intentarà conformar una plataforma amb les altres forces polítiques de les illes per dur a terme accions conjuntes, com a recollida de firmes o mobilitzacions, per aconseguir una convocatòria popular a través de les urnes.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.