El PSIB ha encetat una iniciativa de participació ciutadana a través d'un fòrum a internet anomenat Debat Obert. A la pàgina www.volemsabempodem.org, els socialistes plantegen un debat d'idees fent servir les noves tecnologies. El fòrum, inaugurat fa dues setmanes, té més de 200 usuaris, que ja han escrit més de 230 missatges.
Els dos grans blocs en què està dividit el debat són "Nova societat, noves relacions" i "L'orientació de la recuperació econòmica des d'una perspectiva progressista que mantingui l'estat del benestar". En el primer es dialoga sobre la societat en crisi, el poder econòmic i polític, la societat de la comunicació i el manifest Cluetrain. En el segon, el grup socialista planteja temes, com la reforma del sector públic, les propostes per a una economia sostenible, la dependència turística a les Balears, la regulació del sistema financer i el paper dels treballadors, entre d'altres.
Al fòrum, els temes en què participen més usuaris són els que parlen de la societat en crisi, de les solucions mundials i europees o locals a la crisi, i de la societat de la comunicació.
Per a tothom
El secretari d'Organització de la Federació dels Socialistes de Mallorca, Miquel Àngel Coll, explica que Debat Obert és una nova via per a la discussió que, a més, "és una eina dirigida no només a la militància, sinó a tots els ciutadans", perquè qualsevol persona pot participar en els debats digitals.
Per Coll, el fet diferencial i que s'ha de potenciar de Debat Obert és que "no només hi participin militants, sinó que també ho fa gent de fora del partit". Si no fos així, pel secretari socialista el PSIB, l'ens tan sols "seria una entitat endogàmica".
Per Coll, la creació de Debat Obert té origen en la intenció "d'obrir el procés de participació perquè la gent pugui dir el que pensa". El socialista explica que, històricament, la via que es feia servir, "la clàssica i presencial, consistent a reunir una agrupació i explicar les idees de la formació", ara té un competidor, que és la iniciativa a la xarxa. Així mateix, Coll assegura que, malgrat la proximitat de la campanya, el llançament de la web a principi d'agost "no està lligat directament a les properes eleccions ni al congrés socialista".
Coll afegí que a causa de la seva recent creació, esperen treure'n les primeres conclusions "al cap de cinc o sis mesos de funcionament del fòrum". A més, perquè Debat Obert es doni a conèixer encara més, el grup socialista farà una redifusió de la web el mes de setembre. Coll vol destacar el funcionament del fòrum. Per cada sis persones que hi intervenen, 60 només ho llegeixen, fet que, segons el secretari, caldria millorar. "És interessant que sàpiguen del que parlam, però encara és més important que hi participin", afirma el secretari d'Organització.
El socialista també ho relaciona amb el 15-M i els recents moviments socials, sobre els quals creu que des del seu partit "s'ha de respondre a aquesta demanda de propostes".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.