El portaveu del Govern, Rafel Bosch, en una imatge d'arxiu. | S. AMENGUAL

TW
0

"No passaria res si es decidís vendre determinat patrimoni que no s'utilitza", declarà ahir el portaveu del Govern, Rafel Bosch. L'Executiu, doncs, no descarta desprendre's de part del patrimoni per pagar deutes i rebaixar el dèficit, però segons Bosch això, "de moment", no s'ha posat damunt la taula.

El portaveu i conseller d'Educació respongué així a les declaracions del congressista socialista Pablo Martín, que afirmà que havia rebut "algunes informacions relatives a aquestes intencions del PP". Bosch, emperò, també donà més pistes de les altres conseqüències que pot tenir la retallada del Pla de sanejament. Manifestà que totes les conselleries hauran de fer ajustos, però que caldrà "prioritzar". Avançà que en Educació hi ha despeses, "com ara programes de formació a l'estranger", que minvaran. A més, la reducció també pot afectar el compliment de promeses electorals, com és la lliure elecció de centre i de llengua. Sobre la tria de l'idioma, admeté que es podria "endarrerir un poc" en algunes zones on implantar-la impliqui despeses que "no encaixin amb el pressupost".

De fet, la retallada pot portar fins i tot a l'ajornament de l'aplicació de la sisena hora de classe. Si aquesta mesura "no es pot posar en funcionament el 2012 i és necessari esperar fins al 2013, la durem a la pràctica quan ho puguem afrontar", admeté. Tot això serà "d'acord amb el pressupost que s'aprovi per a Educació".

Bosch insistí que les partides "fonamentals" d'aquesta àrea que no disminuirien serien les dedicades als recursos humans, al transport escolar i a les subvencions per als menjadors. Quant a la resta, "s'estudiaran una per una". El portaveu del Govern anuncià que "pròximament" es donaran els detalls del Pla de sanejament, però no el concretà."Sap greu retallar, perquè sempre hi ha persones, col·lectius i inicatives darrere, però en situacions complexes... quedarà allò realment necessari per al funcionament dels serveis", declarà per resumir la situació.