L'expresidenta del Consell Francina Armengol i l'exconseller de Presidència Cosme Bonet. | PERE BOTA
El PSOE i el PSM anunciaren ahir que denunciaran el vicepresident del Consell, Joan Rotger, en cas que no rectifiqui les acusacions fetes contra el Pacte "d'ocultar les irregularitats" de les obres del teatre Principal. "El PP menteix, sabia el que passava, com solucionar-ho i no hi han fet res", assenyalà en un comunicat Cosme Bonet, vicesecretari general dels socialistes i exconseller de Presidència del Consell. L'exsecretària general tècnica de Presidència, Mercedes Garrido, explicà que quan es va negociar amb la UTE el pagament dels 1,3 milions d'euros de la demanda per revisió de preus, "se'n va informar el patronat del teatre Principal". El PP "té tres representants" en aquest organisme, entre els quals Tomeu Martínez, actual assessor de Maria Salom.
Pel que fa a la solució de la situació, Bonet assenyalà que "el senyor Rotger només havia de signar la denúncia que li vam deixar preparada i presentar-la a Fiscalia". Els socialistes qualificaren les acusacions de Rotger d'"infundades". "Si no rectifica aquestes paraules", s'estuadiarà "emprendre les oportunes accions legals i interposar una denúncia contra el senyor Rotger".
A més, el comunicat recorda que "les obres del teatre Principal foren adjudicades a la UTE Dragados - Melchor Mascaró durant la legislatura 2003- 2007 pel Govern d'Unió Mallorquina amb el suport del PP". "L'informe s'encarregà després de fer la recepció de les obres amb deficiències per reclamar-ne a la UTE constructora la reparació".
Després d'investigar les irregularitats i la manca de corresponència entre obra certificada i executada, "es va preparar la denúncia per ser presentada a Fiscalia i es va informar el nou responsable de Cultura de la institució, el senyor Joan Rotger, de la situació, a més de lliurar-li la denúncia ja redactada, que només estava pendent de signar i presentar".
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Barceló, que la te jurada al PSM. i ara és el supersecretari tecnic amb doble sou.
El PP coneixia perfectament la situació del Principal. Algú, intencionadament, ha fet patinar Joan Rotger. Per què?
PP se dedica a enviar dubtes i posar ventilador, però amb unes tonteries que els fan quedar en ridícul. Mentrestant el Consell está paralitzat, el nou equip de govern no pren cap decisió excepte tancar la TV Mallorca, això és la feina que havia de fer el PP? No fan res, estan aturats i no proposen res de nou, a cobrar el sou i alguns com en Barcelo, el segon d'en Rotger, a cobrar mes que la presidenta. Vaja pandilla d'aprofitats.
ara començaran a passar pel jutjat els del PSIB i el PSM. Només cal mirar on s'han recol.locat alguns dels càrrecs polítics després de perdre la cadira... Més d'un li quedaran les mans molt brutes quan les miri. fàstic de polítics aprofitats.
idò que surti en Rotger a justificar-se. I sabrem que passa en realitat . Li veurem una mica la cara quan doni la seva versió.