TW
2

El Govern balear deu als apotecaris de les Illes gairebé 36 milions d'euros pels medicaments emesos amb receptes de la Seguretat Social els mesos de maig i juny. El Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears (COFIB) emeté ahir un comunicat en què manifesta la preocupació dels apotecaris en relació a la prestació farmacèutica. El col·lectiu demana que s'aclareixi "com el Servei de Salut afrontarà el pagament de les factures de les receptes de la Seguretat Social d'aquest 2011 a les farmàcies balears". Malgrat que el president José Ramón Bauzà ha garantit el pagament als farmacèutics i a la resta de proveïdors, el Col·legi exigí "la realització d'un calendari de pagaments clar i efectiu sobre el deute del Servei de Salut amb les farmàcies".

Segons el comunicat, a dia 20 de juliol, "l'Administració ja deurà a les farmàcies la facturació de maig i juny, que equival a 35.961.274 euros". A més, els col·legiats es demanaven què passarà "amb els aproximadament 157 milions d'euros que costarà la prestació farmacèutica d'aquí a final d'any". El Col·legi considera que aquest important deute "compromet greument la prestació farmacèutica dels ciutadans balears" i "posa en greu perill la viabilitat de les oficines de farmàcia i de nombrosos llocs de treball".

El COFIB ha mantingut durant les passades setmanes "intenses" reunions amb alts càrrecs de la Conselleria de Salut, de la Vicepresidència Econòmica, de la Gerència del Servei de Salut i amb altres càrrecs de l'Administració balear i "ha mostrat el seu més ferm rebuig cap a aquesta situació", que considera "totalment inacceptable".

Que es prioritzi el pagament

És per això que el Col·legi ha exigit "la necessitat de prioritzar i assegurar el pagament de la prestació farmacèutica dels ciutadans balears per part de l'Administració Autonòmica". Davant la pressió del col·lectiu de farmacèutics, el Col·legi ha convocat una assemblea extraordinària, que es durà a terme aquesta setmana.

No és el primer cop que el COFIB emet un comunicat en què mostra la "preocupació" del col·lectiu apotecari. El 7 de juliol, el Col·legi exigí al Govern "que fossin informats de com i quan serien abonats els pagaments pendents que deu l'Administració per les receptes de la Seguretat Social". En l'escrit es manifestà que les farmàcies estaven en una situació "d'indefinició i d'incertesa" que, a hores d'ara, no s'ha resolta.