L'Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS) detectà a Balears durant 2010 un total de 1.471 ocupacions submergides, de les quals 196 eren treballadors estrangers afectats per infracció. En el conjunt de l'Estat es van detectar 66.972 treballs submergits durant l'exercici passat.
L'ITSS, amb una plantilla de 30 inspectors a l'Arxipèlag, realitzà durant l'any passat un total de 40.500 actuacions. D'aquestes, el nombre d'infraccions en acta es va elevar a 3.088, la qual cosa va suposar multes per valor de 13,5 milions d'euros.
Per tant, es pot apuntar que aquestes dades responen només als treballs submergits "detectats". Carles Manera, conseller d'Economia en funcions, assegurà fa poc que l'activitat oculta a Balears suposa entre el 18 i el 20% del PIB.
Els inspectors detecten 1.500 treballs submergits a Balears durant el 2010
La crisi i l'atur han fet augmentar el treball submergit
Palma 13/06/11 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.