Imatge de l'últim Consell de Govern ordinari d'aquesta legislatura, presidit per Francesc Antich. | Ferran Aguiló - T.A.

TW
3

El Govern ha assolit un acord amb diverses entitats financeres perquè el proper Executiu autonòmic pugui disposar de 150 milions d'euros. Així ho avançà ahir la portaveu del Govern en funcions, Joana Barceló, qui afegí que l'objectiu no és cap altre que "poder pagar els proveïdors de manera immediata".

Barceló insisití que l'Executiu en funcions ha volgut deixar "preparada" aquesta operació perquè el nou conseller d'Economia "pugui firmar-la i disposar d'aquests recursos".

No obstant això, la també consellera de Treball i Turisme llançà un missatge de "màxima tranquil·litat", perquè existeixen els "recursos necessaris per al pagament de les nòmines". En aquest sentit, assenyalà que el problema de la Comunitat "no és de pressupost", sinó de "liquiditat".

D'altra banda, Barceló avançà que dimecres vinent tindrà lloc un consell de govern extraordinari. En aquesta reunió, s'informarà de l'estat dels comptes de la Comunitat i "s'aprovaran els comptes de tot el que ha estat l'acció de govern".

Segons recordà la portaveu, la presentació dels comptes anuals de la Comunitat Autònoma es fa anualment el mes de juliol. En aquesta ocasió, però, s'avançarà per oferir "la màxima transparència i claredat" en relació amb els recursos disponibles pel nou equip de govern. "Hem de fer, obligatòriament, una crida a la prudència, i el PP l'hauria de tenir en compte".

Barceló reiterà, a més a més, que la dreta tindrà l'oportunitat de firmar aquest crèdit per poder pagar els proveïdors. "El pròxim Executiu prioritzarà aquests recursos en funció de les seves necessitats i podrà afrontar de manera immediata el pagament del deute als proveïdors", va destacar. La portaveu de l'Executiu en funcions, de fet, manifestà que la balear no és l'única comunitat amb dificultats a l'hora d'atendre aquests pagaments als proveïdors, ja que també les tenen d'altres com Castella i Lleó, Múrcia i el Páis Valencià. "Tenim problemes de liquiditat perquè estam en crisi i estam en el primer trimestre de més complicació", digué.

Sanejament

Això suposa, segons apuntà, "unes grans dificultats, perquè totes les accions realitzades pel Govern estan lligades a garanties de disponibilitat pressupostàries". I afegí: "La passa que feim ara de sanejament i de millora del sector públic també s'ha realitzat aquesta legislatura".

Així mateix, la menorquina indicà que en els darrers mesos han intentat "millorar" el nivell de pagament a les empreses. Sobre les dades de desocupació, Barceló manifestà que la taxa d'atur a les Illes ha disminuït en els darrers sis mesos consecutius.
Finalment, apostà per enviar un "missatge de tranquil·litat", ja que "no és bo augmentar l'alarmisme si no hi ha raó per fer-ho", conclogué.