Les obres del palau de congressos que Acciona pensa aturar avui estan ja en la seva fase final. | Miquel Àngel Canals - M.À.Cañellas
Acciona suspendrà avui les obres del palau de congressos, perquè la societat Palau de Congressos SA (integrada al 50% pel Govern i l'Ajuntament de Palma) té un deute amb l'empresa constructora de 27.619.093 euros. Així ho va comunicar ahir Acciona a Palau de Congressos mitjançant una carta. "En l'actualitat no sols no s'ha procedit al pagament dels 16.912.058 euros, sinó que l'import del deute principal, exclosos els interessos, per certificacions no abonades ascendeix a 27.619.093 euros, dels quals 22.666.458 ja es troben vençuts i, a més, no s'ha entregat ni una sola lletra acceptada o pagaré, tal com és obligat segons el contracte de 23 d'abril de 2008", exposa l'esmentat document literalment.
En concret, Palau de Congressos SA i Acciona acordaren el 7 de febrer de 2011 que totes les certificacions pendents de pagament aquell dia (exactament 16.912.058 euros) s'abonarien en un termini màxim de 60 dies, data que va vèncer el 8 d'abril. "A la vista dels greus incompliments exposats, la incertesa sobre la viabilitat financera del projecte i la deguda salvaguarda de l'interès públic, que entre altres condicions imposa la minorització i el cessament en la causació de danys i perjudicis, els instam que procedeixin de manera immediata a ordenar la suspensió de les obres mentre es regularitza i es dóna solució a la insostenible situació d'incompliment contractual, posant en coneixement seu que, per altra banda i a l'empara del previst en el contracte de 23 d'abril de 2008, procedirem a la suspensió de les actuacions divendres 10 de juny del 2011", conclou l'escrit.
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Un exemple més de com es creava "riquesa i prosperitat" a l'era Matas. El problema és que qualsevol solució ara és dolenta: esbucar allò construït provocaria greus pèrdues econòmiques i acabar les obres suposarà la culminació d'un projecte inútil, faraònic i demencial.
Va, IntelBook, ho estàs fent molt bé. Aviat te posaran a sou els del DdB o, millor encara, tal volta podràs esser un càrrec de confiança de qualque conselleria pepera.
Lo extraño es que esta misma mañana sobre la diez la aun alcaldesa de Palma estaba en el mercado que hay justo al lado del Palacio y se la veia feliz y contenta con esa sonrisa que uno no sabe si es que se rie de todo el mundo o es un defecto fisico que hace que parezca que rie
Està clar que és una decisió política i no tècnica. Aciona són els amics de la dreta i, clar, no poden deixar amb el cul a l'aire ni a Bauzá ni a Isern. Aposta ara van demanant doblers, abans no entrin els 'seus'. Perquè no esperen a que entrin els del PP a les institucions? Què no han dit aquets (PP) a tort i a dret que quan comandin ells això serà el "país de les meravelles" i que bauzàs i iserns són com el rei Mides i que tot lo que toquin es convertirà en or?
" ... se encontrarán con las cuentas saneadas"
Lo millor que poden fer ès aturar i esbucar lo construït. De pas també se pot esbucar l'edifici Gesa i els edificis de ses Troneres.
IntelBook, em sembla molt bé tot el que dius, però pensa que la gent no hi veim a més d´un pam del nas. A la gent li importa uns orgues la gestió a curt-llarg termini que tanta estabilitat ens duria, sols li importa l´avui (comprar un cotxe, anar a sopar, comprar marques cares, anar de copes, etc, etc). I com que la gran democràcia és la que ens guia, anam com ovelles sense pastor. Al mon hi sobra gent, i sobretot pensadors que creuen en una democràcia (que és la gran farsa de la història) totalment obsoleta. Les illes no produeixen (i no em referesc al turisme) per a mantenir la seva població. El sistema es colapsarà, més prest que tard. Jo esper que sigui prest.
El Palau de Congressos és un projecta disbaratat iniciat pel PP i que Calvo no va saber o no va poder attura,r a més d'un atentat al paissatge i al sentit comú, ara que gestioni la situació el senyor Isern, hereu directe d'aquesta bojeria
Així m'agrada. L'Administració Pública s'endeuda més i més sense considerar les terribles conseqüències que això ens porta. Un xec en blanc (sense fons) que és la hipoteca per a les següents generacions. Aquestes obres faraòniques demostren un cop més el que els lliberals diguem: l'Estat ha de separar-se de l'Economia per les mateixes raons que l'Estat s'ha de separar de la religió. Que se'n vagin a fer els congressos al poblat barraquista dels de Democràcia Real i deixin de tudar els diners que ens roben via imposts. L'única manera d'anul • lar al sistema pseudodemocràtics i als polítics està en la mà dels ciutadans. Ignorar-los. Passar d'ells. No ¡Democràcia Reial ja! sinó prendre les regnes de les nostres vides i instaurar una República Constitucional Individualista en què es respectin els drets individuals, la vida i la propietat privada.