"Un diàleg que generi confiança i il·lusió com requisits per remuntar la situació", ha afegit Gual de Torrela, en relació amb els resultats electorals que donen la majoria absoluta al PP a les Illes, amb el que es concedeix"una gran responsabilitat" per a la formació política.
"Les eleccions que vam viure ahir es van produir en el context de la major crisi que ha viscut la nostra generació", ha recordat Gual de Torrella.
CAEB confia en la recepta
Així mateix, el president de la Confederació d'Associacions Empresarials de Balears (CAEB), Josep Oliver, s'ha mostrat confiat que el PP apliqui les mesures anunciades per reactivar l'economia, amb la finalitat d'enfortir el teixit empresarial de les illes i crear ocupació.
Oliver ha felicitat al PP i al seu líder, José Ramón Bauzà, futur president de Balears, per l'àmplia victòria electoral al Parlament, l'Ajuntament de Palma i els Consells de Mallorca, Menorca i Eivissa, així com a molts municipis illencs.
El president de la confederació empresarial ha recordat les mesures anunciades per Bauzá encaminades a racionalitzar l'Administració, amb vistes d'aconseguir l'equilibri pressupostari i reduir les seves necessitats financeres. Això afavorirà la concessió de crèdit a famílies i empreses, que «actualment competeixen amb el sector públic» per la captació de finançament, ha recordat Oliver.
En aquest sentit, el president ha destacat que «és estrictament necessari que les mesures de gran envergadura no es facin esperar i siguin executades el més aviat possible».
Alhora, la confederació recorda la importància que «es recuperi la seguretat jurídica» que considera «imprescindible» per atreure noves inversions, i alhora creu urgent que l'educació i la formació siguin una «prioritat» a la comunitat autònoma.
En matèria educativa, Oliver creu que necessiten millorar-se els sistemes educatius i formatius i la relació que mantenen amb el món laboral, ja que, segons ha precisat, el capital humà és un factor «determinant» perquè les empreses millorin la seva capacitat d'innovar i competir.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.