Com és tradicional a la seu del PSIB, els tres caps de llista al Govern, Consell de Mallorca i Ajuntament de Palma romanen a l'espera dels resultats de l'escrutini al despatx de la segona planta de la seu, el que habitualment utilitza Armengol com a presidenta de la Federació dels Socialistes de Mallorca.
La primer cap de llista en arribar a la seu del PSIB al palmesà carrer Miracle ha estat Francina Armengol, entorn de les 19.30 hores. Mitja hora després hi ha acudit la candidata a la reelecció a la batlia de Ciutat, Aina Calvo, i l'últim en incorporar-s'hi ha estat Francesc Antich.
Antich ha arribat al PSIB quan ja havien tancat els col·legis electorals a les 20.20 hores, després de fer un recorregut per alguns d'ells, des de Manacor a Inca.
Altres càrrecs del PSIB ja s'han deixat veure també per la seu socialista com la secretària d'Organització, Rosamaria Alberdi; el portaveu, Antoni Diéguez, o els consellers d'Economia i Hisenda, Carles Manera i d'Habitatge i Obres Públiques, Jaume Carbonero.
L'ambient de moment és de tranquil·litat i poc renou a la seu socialista, perfumada amb l'aroma de la picada de panades, entrepans i coques d'albercoc que estan a disposició de la trentena de periodistes congregats i de tothom qui travessi el passadís principal.
La pantalla gegant situada a la confluència del carrer Sindicat espera encara l'arribada de tafaners i simpatitzants.
Tots 'concentrats' al carrer Palau Reial
Per la seva banda, el president del PP balear, José Ramón Bauzá, i el candidat a la batlia de Palma, Mateu Isern, ja es troben també a la seu dels populars de la capital balear, al carrer Palau Reial, per seguir el resultats dels comicis autonòmics i municipals.
També s'hi ha desplaçat la candidata del PP al Consell de Mallorca, Maria Salom, on hi ha un gran moviment i activitat per part de membres del partit, simpatitzants i periodistes.
Al carrer Palau Reial el PP ha muntat un escenari i ha delimitat part de la mateixa perquè militants i simpatitzants segueixin la nit electoral del 22-M, mentre que les declaracions als periodistes se succeiran a la sala de premsa.
CxI espera amb serenitat
Convergència per les Illes (CxI) encara amb serenitat la nit en què es decidirà qui governarà a les Illes Balears en els pròxims quatre anys en una coneguda discoteca de Palma, on ja han arribat tots els candidats.
L'aspirant de la formació a Cort, Miquel Munar, que ha arribat passades les 19:00 hores acompanyat per la seva dona, assegura que encara la nit electoral amb "el cor calent i el cap fred i amb la idea de salvar el projecte a Palma aconseguint entrar al Consistori".
Així mateix, el candidat al Parlament, Josep Melià, ha aparegut a la discoteca a les 20:15 hores, mentre que el candidat al Consell de Mallorca, Antoni Amengual, ho ha fet a les 19:30 hores.
El partit espera que al llarg de la nit vagin arribant apoderats de Palma i militants per "alegrar l'ambient". De moment, se serveixen safates amb canapès i begudes fredes per a les persones que romanen en espera de conèixer els resultats des de la discoteca ubicada al polígon de Can Valero.
La coalició, també a l'expectativa
La Caserna d'Intendència de Palma, on la coalició del PSM-IniciativaVerds-Entesa per Mallorca (PSM-IV-ExM) ha muntat tot l'operatiu per a la nit electoral.
La coalició nacionalista aspira a mantenir almenys la mateixa representació que en la passades eleccions autonòmiques, insulars i locals de 2007 i, fins i tot, millorar-les a les tres cambres. En els passats comicis els nacionalistes es van presentar sota la firma Bloc per Mallorca, en la que estaven integrats el PSM-Entesa per Mallorca, Esquerra Unida-Els Verds i Esquerra Illes.
A les passades eleccions el Bloc va obtenir quatre escons en el Parlament, tres en el Consell de Mallorca i dos en l'Ajuntament de Palma.
A aquest indret s'espera l'assistència d'unes 300 persones entre militants i simpatitzants.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.