TW
0

Esquerra Unida (EU) ha denunciat aquest matí que les empreses d'enquestes d'intenció de vot no pregunten pel partit, "la tercera força política d'aquest país", durant el sondeig que realitzen per conèixer com votaran els electors, i ha vaticinat que entrarà a l'Ajuntament de Palma.

"EU no apareix en el recompte total dels resultats", ha assenyalat el director de campanya, Manuel Cámara, que ha afegit que és "escandalós" que a l'últim informe del CIS (Centre d'Investigacions Sociològiques) també es veu afectada la formació, perquè és "a l'únic partit a què no se suma el vot decidit més simpatia".

Per aquesta raó, Esquerra Unida ha encarregat el seu propi estudi electoral a una empresa privada, del qual es desprèn que "entrarà a Palma de forma folgada i bé".

"Que es preocupin (PP i PSOE)", ha dit Cámara durant la presentació de la campanya a les eleccions de maig a la seu d'Esquerra Unida a Palma.

"Proposta i alternativa social"

El candidat a la presidència del Govern, Manuel Carmona, ha assenyalat que el seu partit es presenta a aquestes eleccions autonòmiques amb 32 candidatures i amb un projecte del qual se senten "orgullosos" perquè tenen una "proposta i alternativa social" des de l'esquerra, i ha convidat la població "treballadora" a mirar la sortida a la crisi des d'una visió d'esquerres.

La candidata número dos al Parlament, Sara Mulet, ha reforçat aquests conceptes amb l'explicació del lema de campanya "Valor d'esquerres", que ha resumit en tres punts principals: valentia, ètica i vàlua dels candidats.

I per explicar-ho ha recorregut a una frase del poeta Miguel Hernández: "Val més una gota de pura valentia que un oceà covard", i ha reivindicat aquest concepte en dir que al seu partit no volen gent que robi.

"Nosaltres creiem que la política no és pura gestió, es necessita un compromís ètic", ha assenyalat, mentre ha plantejat tornar a la política pública de gestió de recursos amb el "màxim respecte" envers l'interès general.

Mulet ha dit que són realment l'única força política alternativa al PP i al PSOE.

"Nosaltres tenim projectes", ha dit i ha afegit que davant de la falta de recursos acudeixen a la creativitat per elaborar una "modesta" campanya, a diferència dels grans partits.

Ha mostrat el principal element de difusió, un sol tríptic en el qual s'inclou una simulació de la papereta dels candidats.

Preu de la campanya

EU ha fet saber que la seva campanya comptarà amb 94.000 euros, dels quals 21.000 provenen de la hipoteca del local del partit a Calvià.

"Amb això farem una campanya molt digna", ha dit Cámara, que també ha afegit que la inclusió del sol en el logo és una aposta del partit pel medi ambient i les energies renovables.

Amb aquests elements, i una "militància d'or", els candidats d'Esquerra Unida creuen que poden superar les dificultats econòmiques i han animat els seus electors a fer-se sentir amb ells durant aquests dies de campanya.

"Nosaltres comptam amb el nostre capital humà i el sacrifici d'homes i dones treballadors", ha destacat Mulet.