TW
0

El Consell de Govern aprovà ahir el decret regulador dels serveis d'admissió i control d'ambient intern en les activitats d'espectacles públics i recreatives (sales de festa, discoteques o cafès concerts). Un pic entri en vigor, d'aquí a sis mesos, els empleats de seguretat i els porters hauran de superar un curs específic i una prova avaluadora. El curs tractarà sobre matèries tècniques, jurídiques, de psicologia i santàries, així com també sobre aspectes pràctics. A més, haurà de tenir una durada mínima de 40 hores.

El servei d'admissió haurà de disposar, com a mínim, d'un treballador amb l'acreditació professional corresponent per a cada accés obert al públic. El personal que ja faci les funcions pròpies dels serveis d'admissió i de control intern del local podrà exercir les funcions fins al 31 de maig de 2014 sense necessitat de tenir acreditació professional.

Pel que fa a les funcions que el decret estableix que han de fer les persones que controlin l'accés hi ha per exemple la de vetlar pel compliment de la normativa de menors, no permetre-hi el tràfic ni el consum de drogues, vigilar l'operativitat de les rutes d'evacuació, vetlar pel funcionament dels vestíbuls acústics de doble porta o assegurar que l'espectacle sigui dins recinte. Ara bé, en cap cas aquest personal no pot exercir funcions del personal de seguretat privada.