TW
2

La coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa ha proposat avui en ocasió de les eleccions del 22-M ampliar la xarxa ferroviària i construir 120 quilòmetres nous de tren i tramvia com a continuïtat de la seva política de mobilitat en aquesta legislatura, en la qual ha apostat "extraordinàriament" pel transport públic. Completar la línia Palma-Sa Pobla i la de Manacor-Artà, i començar la de Migjorn, són algunes de les seves principals propostes per tal de connectar els principals nuclis turístics.

El candidat a la Presidència del Govern, Biel Barceló, ha destacat en un comunicat que en quatre anys el nombre d'usuaris del transport públic s'ha incrementat un 16%. "En aquesta legislatura, per primera vegada, s'ha impulsat extraordinàriament el transport públic, ha afirmat.

Aquests resultats, segons el candidat nacionalista, han estat possibles gràcies a l'aposta decidida pel tren i la xarxa d'autobusos interurbans, el que ha possibilitat que, per exemple, hi hagi un tren cada 20 minuts entre Palma i Inca, o que gràcies a la integració tarifària el preu del bitllet senzill i de la T20 i la T40 sigui dels més baixos d'Espanya. Barceló ha agregat que "el transport públic redueix les congestions, la contaminació i la dependència del petroli", la qual cosa és propi d'un país modern i atractiu al turisme.

Des de la coalició nacionalista i ecosocialista han apuntat que els 350 o 400 milions d'euros necessaris per a la realització d'aquests plans s'obtindran a través d'un conveni amb el Govern de l'Estat i amb la Unió Europea.