El carrer de la Calatrava concentra el trànsit de cotxes més intens de la barriada.
Tallar el pas de cotxes per impedir 'ral·lis' pel centre de Palma és l'objectiu que s'ha proposat l'Associació de Veïns de la Calatrava per evitar el trànsit intens per enmig del barri. Segons Joan Berga, el president de l'entitat, una de les propostes implicaria no deixar anar automòbils pel carrer de Sant Alonso. D'aquesta manera, es trencaria la continuïtat de vies de cotxes entre la Calatrava i Cort. "La qüestió és que els vehicles hi circulen a gran velocitat, fan una viada i són un problema de seguretat per al vianant". Una resident, de nom Maria, hi afegeix: "Els carrers són molt estrets, de manera que no hi poden passar turismes i gent alhora. Alguns conductors, fins i tot, en fan befa i ens diuen que hem d'eixamplar-los!".
Per evitar que la Calatrava sigui una artèria de pas cap a la plaça de Cort, proposen tallar-ne la connexió a l'altura del carrer de Sant Alonso. Creuen que així es podria entrar al barri des de les Avingudes, però per sortir-ne caldria voltar-lo i partir pel mateix lloc. Un dels problemes és que els residents de l'àrea de la Seu quedaran un poc més desconnectats, tot i que s'hi mantindria l'entrada per Dalt Murada. Un altre handicap prové de l'opinió pública dels conductors, que s'oposa, generalment, a eliminar vies de pas.
En qualsevol cas, la gent de la barriada demana que no se n'aprovi la conversió total en una zona per a vianants. Ho expliquen així: "Cort augmenta contínuament les restriccions d'estacioment, però no ofereix amb el mateix ritme solucions alternatives per deixar el cotxe".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.