Imatge de arxiu de l'averia que deixà Sant Antoni sense aigua dues setmanes | GERMAN G.LAMA
Els subministradors d'aigua potable no volen que el Govern balear els fixi preus màxims de venda. De fet, ahir denunciaren públicament les conseqüències que tindrà el nou decret de tarifes que el Govern ha presentat.
Segons ASAIB (la patronal del sector), el nou decret limitarà el preu de venda de l'aigua a un 6% per damunt del seu cost de producció. "El nostre benefici, per tant, queda molt limitat", assegurà ahir Felio Bauzà, gerent de l'entitat. Bauzà criticà, a més a més, el doble criteri del Govern: "Ells poden vendre l'aigua al preu que volen, però a les empreses concessionàries ens marquen límits".
Sota del conflicte hi ha, per tant, l'interès de l'empresa privada per obtenir un major benefici enfront de la regulació de l'Executiu per prevenir abusos de preus.
Des d'ASAIB també deixaren entreveure que presentar el decret ara ("a un mes de les eleccions") és electoralista. "Per què han esperat quatre anys per regular el sector? Per què ho fan just ara, abans de les eleccions?", es demanà Bauzà. Devora seu hi comparegué Ventura Rubí, president de l'entitat, amb una llarga trajectòria al PP. Rubí assegurà que el Govern tracta els subministradors d'aigua com a "lladres" i que la situació és "caòtica".
Rubí, així mateix, avançà que ja hi ha alguna subministradora d'aigua amb "seriosos problemes econòmics". Endemés, inquieta el futur dels 1.000 treballadors del ram.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.